Tuesday, December 21, 2010

36weeks

i'm already 36weeks n as of yesterday,berat baby baru 2.5kg...quite small if nak compare dgn kakak2 dia...doc kata if sempat tggu due date,berat baby will be around 3.2kg only (trisya dulu 3.6kg n emma lak 3.75kg)..semalam waktu check up doctor notice yg baby pun dah ready..kepala dah turun di bawah..udah cun2 getting ready utk keluar..tambah2 plak dgn sakit2 yg aku dok rasa, doc predict aku akan bersalin awai dr due date..but hopefully sempat la tggu Jan 2011 yer baby

semalam sementara tggu doctor datang,aku melawat bilik2 kat situ..buat tour...it seems tat diaorang xbenarkan anak2 tido sekali dgn ibu di situ..even ko ambik single or famili room......if anak2 xleh tido sekali,comfirm hubby akan terpaksa balik tido di rumah dgn anak2 (aku dah tny kat anak2 if diaorang mau tido dgn MIL but diaorang xmo tido dgn MIL)..so aku akan ketinggalan sorang2 di dlm bilik...dah ler bilik single diaorang agak jauh dari kaunter nurse...takut n seram wei..seriously..nmpk gaya aku kena fikir balik psl ni..

2 comments:

farah amoi said...

branak dulu...bilik jauh ker...ape ker...
balakang kira...
tp x best la kalau bermlm sesorang...
bb harus dok lam nursery kan?
diorg xkan bg bb overnite ngan kita kan?

yati abdul said...

aaa farah..baby dok lam nursery...diaorang just bawa kat kita utk menyusu aje...aku bukan kira best or tak best..tapi takut...seriously aku penakut..tambah2 la hospital bersalin yg banyak darah etc...besa la kan aku ni...kalo dok sorang2,kompom aku xleh tido mlm punya...dulu masa trisya n emma,laki aku temankan aku tido sekali...time tu takpa la,ada bibik...
single room kat pearl tu jauh dari semua benda....kalo nak pi situ,from kaunter nurse,ko kena ikut satu pintu,then lalu depan lift n then another pintu...baru masuk ruang utk single room n family room..mmg sunyi kat situ wehh..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers