Wednesday, February 16, 2011

citer bersalin..

spt yg aku janjikan..meh aku nak citer psl bersalinkan si khadeeja ni...ikut plan,due date aku 18th Jan..n since aku ada problem sikit masa akhir pregnancy tu,so doc kata if xberanak gak by due date,dia suggest utk induce..so doc kasi date 18th Jan utk induce la..but then since hubby ada important training,so postpone ke 19th Jan..

on 19th Jan,aku pun pegi ler serahkan diri di Pearl Maternity Hospital..around 10am++ rsnya sampai...check sana check sini,around 11am diaorang masukkan ubat utk induce...time tu mmg boring ler,dok tggu bila ler nak sakit(berlagaknya..kakakakaka..time tu leh ler berlagak) tp tak de ler sakitnya..just rasa mild2 gitu..adehhh laaaa..anak2 pun dah restless..asyik keluar masuk bilik,lompat sana lompat sini (nasib baik ambik bilik sensorang)..at 5pm diaorang masukkan ubat lagi..still xde kesan apa2...so dok predict maybe around 8am the next day ler kot..bila mlm hubby hantar anak2 balik ke rumah MIL..tinggai aku sensorang dlm bilik..time tu baru rasa sakit sikit2...but still masih lagi boleh berBBM dgn group GJ aku..ye ler,boring weiii...n also masih sempat pesan kat hubby utk belikan cake dekat SR n also burger dr McD..around 10:30pm++ baru rasa sakit yg amatzzz...nak tido pun xboleh wokey...so minta tolong hubby utk bgtau nurse aku perlukan ubat utk tido...ye ler,kalo xleh tido kang xde tenaga nak push masa beranak nnt..so dtg ler nurse kasi ubat tido kat aku...

30mins later aku rasa sakit lagi teruk..aisehhh...nak tido pun xleh...so panggil nurse tny ada tak any ubat utk kurangkan sakit..aku xleh tido wlapun dah telan ubat tido..nurse kata ada but ubat tu takde ler hilangkan semua sakit..just reduce sikit aje...aku kata no probs..so nurse keluar ambik ubat...bila nurse masuk bilik n nmpk aku dok berkerut-kerut muka, dia tny sakit ke..of coz ler sakit..so dia kata b4 cucuk ubat dia nak check bukaan aku dulu...dah 6cm siutt..then dia kata jom ke labor room..nnt di labor room baru dia kasi ubat tu...masuk labor room dia check lg, bukaan dah 7cm..trus dia jab aku dgn ubat tahan sakit but then mmg xde kesan apa2 ler...sakitnya? Ya Allah..mmg sakit giller giller gitu..dah 2 kali aku beranak b4 tis but tis time mmg sakit giller..but then time tu ubat tido dah kasi effect...yeappp..bila contraction datang, sakitnya mmg giller2 tahap dewa ler..but bila contraction hilang,aku terasa spt berada di awang-awangan..rasa cam bermimpi pun ada..siap rasa mcm duduk dlm classroom tu...masa tak sakit tu,mmg rasa mcm dok terbang aje ler..bila mai sakit tu,baru aku sedar..ehhh aku nak beranak ni...time tu ler rasa mcm nak gigit aje lengan hubby yg dok pegang tangan aku..hehehehee..sedar2 doc dah ada depan mata n trus suruh aku push...3 kali aku push but then mmg tak larat ler..ye ler,bila hilang contraction aku pun 'ilang' sekali..last2 aku minta tolong doc..

maka lahirlah nur khadeeja pada 20 Jan 2011 pada 01:21am dgn bantuan vacuum..yeap..terpaksa vacuum yooo...nak kata besar sgt pun xde ler besar pun, si emma dulu lg besar but since aku dah tak larat n asyik dok 'bermimpi' di antara contraction, terpaksa ler mendapatkan pertolongan...keluar aje baby,aku trus tido..xsedar langsung bila masa doc jahit n nurse bersihkan aku...aku just sedar bila nurse kejutkan utk balik ke bilik..sampai aje bilik trus sambung tido balik..hehehehehee..itu ler citer aku...

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers