Tuesday, April 01, 2008

i'm back...

Aku really busy now but then aku happy…at least aku rasa now aku dah ‘on track’ n aku rasa aku dah dpt benda yg aku suka..seriously aku suka…biar lah susah payah camna pun.lagipun ini semua utk kebaikan aku dan keluarga jugak…dan yg penting, hubby sentiasa berada di belakang aku..support aku…thanks dear……

Just aku agak tensen dgn keja di opis…boss asyik ‘mengacau’ aku utk hantar project yg dia minta aritu..actually aku dah kata kat dia..aku x nampak kebaikan project tu utk aku selepas apa yg berlaku b4 this…tp tu la kan..bila makan gaji ni..semua apa yg orang atas kata adalah ‘betul’..tensen ooo..kadang2 rasa mcm nak buat bodoh aje..buat dekkk aje.. tp berani ke aku?..

aku ni kan..dah sampai ke satu tahap bila angkat phone aje..dgr suara boss aku trus rasa mcm nak ‘muntah’….nada suara aku pun automaticly bertukar..seriously..boleh nampak siuttt…aku dah meluat..ntah la..maybe sbb dah terlalu lama (dok simpan perasaan benci n meluat ni..dulu aku ada gak perasaan kesian dgn dia..but now..ntah la..xde le sebab munyabab yg konkrit utk aku benci dekat dia..)….even now nak tgk muka or dgr suara dia pun aku dah tak ‘sanggup’…torture betoi la…nasib baik aku x pregnant…kalo idak..mau keluar seketoi mcm perangai dia…huhuuuu..nasib..nasib….so if aku plan nak pregnant in the future, aku kena make sure aku resign or at least tukar department dulu…otherwise KIV aje la hasrat murni ku ittew..hehehehe….

arini hubby ada di rumah..off day dia..lega la jugak bila hubby dah masuk keja shift ni..at least ringan la sikit keja2 aku..especially utk siapkan n hantar anak2 ke daycare..bila dia cuti, aku leh la dtg awai sikit ke opis..aku just need to make sure beg anak2 terisi and baju sekolah diaorang siap di iron…hubby akan bg mandi n siapkan diaorang, bawa diaorang gi makan breakfast n trus antar ke ‘school’….ptg plak aku xpayah terkejar-kejar utk balik awai…hubby ada utk pick up anak2…aku just ‘pack’ sikit bila time hubby keja..tp dgn schedule keja hubby now, at least dlm seminggu (weekdays), aku just busy for 2 or 3 days only.. aku dah start comfortable dgn kehidupan aku n famili sekrang…dulu risau la jugak bila xde bibik..biasa la kan....dah biasa ada orang utk buat semua keja utk aku....tp now Alhamdullilah la……just kdg2 aku 'meletup' la jugak...hehehehehee..

this weekend aku akan ke KL..Insyaallah..maybe aku just pergi dgn hubby aje..for 2D1N..anak2 tinggai di kg…ada keja yg aku nak settle and banyak tempat gak aku kena pi..kalo bawa anak2..sure diaorang xboleh rilex punya…so better biar diaorang di kg..at least boleh gak diaorang bermain-main,keluarkan peluh semua..kawan2 pun ramai... n mak aku compom happy bila cucu2 ada di rumah…

okay lah..nak sembang dgn hubby jab....arini orang ADT dtg pasang alarm di rumah..next week hubby dah start masuk shift malam...hopefully dgn ada alarm ni,keberanian aku ni ‘bertambah’ ler …wakakakaakaaa…nak buat camna..aku ni mmg sbenarnya sorang yg ‘agak’ penakut…dgr bunyi pelik2 sikit..dah mula pucat..fikir yg bukan2...hehehehee

3 comments:

aku said...

ape daaa...
dok umah sesorg la best...

atau pun..sbb umah ang besar sgt kott...
bile nak jemput aku g umah ang nihh..?

sori ler ang mai umah aku smalam
anak aku tu...mmg nakal yg amat
xde tomaninoh

aku said...

wei...ang gelak kat aku yea..

bile lagi nak mai umah aku
ade plan lain la lagi rase nye

CT@mamaLuqmanTiara said...

hehehe....lawakla comment hg kat blog aku tu...

ye ke hg pernah hantar anak kat Tadika Embun tu....mmgla situ bleh berkira,nak sangat suruh kita hantar anak kita kesana tp hati aku tak bagi hantar anak aku kesana...entahla kenapa....xda aura pada pandangan mata aku....
fuh!!!macam nujum lak aku ye...

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers