Tuesday, June 24, 2008

aku dan cuti

Malasnya arini.. seriously aku xde mood nak keja..dah le awai2 pagi tadi terkejar2 ke Adventist..sekali sampai diaorang bgtau yg Dr. emergency leave..ada kematian and dioarang pun baru aje tau tadi…waduh2…then aku n famili cabut ke tesco (both hubby n aku drive..singgah di tesco utk tinggai satu keta..just guna keta aku aje masa gi Adventist tadi)…sempat juga membeli di Tesco tadi…borong susu utk stok 2 bulan..now susu anak2 aku tgh murah di Tesco..murah dlm RM6 per pack..so apa lagi…borong la..compom after this susu akan naik rega punya….masa sibuk nak gi membayar di kaunter…si adik hentam kaki aku dgn trolley…habis terkeluar kulit kaki aku…..adoi laaaaa…sakit n pedih giller…aku rasa mau satu tesco dgr jeritan aku tadi…iskh..iksh..geramnya aku…nasib baik dpt gak aku control kemarahan (sbb igtkan adik bukan sengaja..but hati membara la jugak)..kalo tidak, mau merasa la si adik lempangan aku tadi…huhuhuuuu

Arini aku skip lunch..actually xde le skip..pesan kawan suruh tapau..banyak benda aku kena buat..5 sharp aku kena cabut..eventhough hubby cuti arini..tp dia kena attend meeting ptg ni..ptg hingga ke malam..weekly meeting..something new yg aku kena get used to ..nak buat camna kan..now tanggungjawab hubby di tempat keja dah ‘bertambah berat’ so lagi banyak ler pengorbanan yg terpaksa di buat,samada di pihak hubby or aku…aku as a wife terpaksa le belajar menerimanya….x kisah la..as long as ada imbuhannya setiap ujung bulan…paham2 yer sayang (wakakaka..jahatnya aku)….

N friday ni aku kena ambik full day leave…hubby rasanya xdpt ambik half day as dia ada keja..so aku terpaksa take over the responsibility utk antar keta gi service..huhuhuu..masa apply cuti di system tadi, baru aku perasan yg cuti aku hanya tinggai 6 hari aje after this..actually 6 hari and 7jam…yg 7 jam tu aku plan nak guna 1 hour every Friday, time hubby keja la kan…utk elakkan jam atas bridge..senang nak ambik anak2 di daycare n trus cargas balik ke kg…

huhuhuu..mampukan aku bertahan dgn 6 hari aje for the rest of this year? Rasa mcm x cukup aje…so after this, kalo dah habis 6 hari tu..terpaksa le aku ambik unpaid leave….x dapat aku bayangkan apa yg akan aku dapat masa review end of this year…heheheeee…

so sayang..faham2 la yer (again??..hehehee)…

2 comments:

aku said...

iishhh
td kata kat aku
sesama le kita...
kaki pow laki ..
hahahha

yati abdul said...

biasa la tu...hahahaa

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers