Sunday, April 19, 2009

menderma...

semalam aku n hubby(anak2 xmo ikut, nak duduk di sbb nak bermain dgn sepupu sepapat mereka) gi penang..gi kenduri doa selamat pak tam..pak tam n famili nak gi umrah 22 apr ni..pas tu kitaorang stop di pisa..ada PC fair..waduh..waduh..aku sudah jatuh cinta sama satu netbook..rega pun not bad, cheaper than e71 tp..lepas fikir berulang kali, KIV...waaaaaa..sebabnya? HK..yeap...mana leh nak berbelanja sakan now..dah le pas ni aku xde income..adehhhh..takpa le..1 fine day..dapat jugak kot..kan sayang kan..kan..(faham-faham aje le yer..)

b4 exit, ada blood donation..since dah lama aku xmenderma, so smlm aku pun mengofferkan diri..hubby xleh sbb tgh selsema..so lepas check apa yg patut aku pun terbaring di atas katil..aku sempat baca form aku, diaorang akan ambil 350 (either 250,350 or 450)..so ok la kan..so once doc cucuk wayar kat lengan, aku trus bermain-main dgn soft ball di tangan..sambil melayan petugas petugas situ bersembang..pastu terdgr suara sorang petugas situ separuh menjerit dekat aku "ehh..ehh..stop..stop"...rupanya2 dah penuh giller beg darah aku tu..then doc plak dtg ke tepi aku..."huhh..500"..then dgr plak suara sorang lg "takkan 500?..400 aje kot"...then masing2 dok kelebet beg darah aku.."laaaa..betoi 500"...trus doktor tu dtg dekat aku dan kata.."u jgn bangun lg tau..rilex dulu..i takut u pening n jatuh"....huhuhuu..so terpaksa le aku berehat lebih lama dari biasa di atas katil yg xbeberapa selesa itu..Alhamdullilah xde kesan apa2 pun lepas itu..n guess what?..lepas aje settle, aku rasa badan aku makin ringan..hehehee..kurus sikit kot..wakakakaa..so pas ni every 3 months aku rasa aku akan menderma darah lagi..hehehee

2 comments:

rina said...

aku x penah tau menderma...

- tety - said...

kalo aku lak, 250ml jek... opis aku mmg tiap2 thn ada org dtg wt kempen derma darah nih... tu yg sokmo gak aku 'menderma'...

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers