Tuesday, July 28, 2009

daily schedule aku

6am-bangun,mandi,solat n prepare breakfast n bekal anak2..
6.40am..kejutkan anak2,mandikan n siapkan diaorang..bg makan breakfast
7.30am-keluar hantar anak2 ke sekolah..45-60mins drive utk smpai destinasi.
9am-smpai rumah..basuh baju,kemas rumah etc..
11am-prepare lunch..bila semua ready baru layan tv n tenet kejab..
1pm-keluar ambik anak2 dr sekolah.
3pm-smpai rumah,bg anak2 makan..buka buku anak2..temankan diaorang buat homework n reading..smbl2 layan tenet
5pm-anak2 keluar bermain di luar bersama anak2 jiran..aku either masuk dapur prepare dinner(if lauk pauk lunch licin) or layan tv smbil lipat kain
7pm-panggil anak2 masuk rumah..bg depa rilex 15mins utk keringkanh peluh n trus arahhkan depa mandi..
8pm-bg anak2 makan...n kasi can diorang layan tv...
9pm-tidurkan anak2..kdg2 dgn aku sekali tertidur...hahahaha..

7 comments:

rozie said...

awalnya anak-anak hang tidur..best..

yati abdul said...

aaa...selalu dlm 9-9.30pm diaorang dah lena..sbb diaorang xtidur petang n petang tu lak diaorang bermain smpai keletihan..aku sengaja biar diaorang main luar smpai berpeluh..good for them n good for me also..wakakakaka..

rozie said...

anak-anak aku tak tidur siang ke apa,selagi tak pukul 11 ke atas jangan harap nak tidur..tambah2 si adik,selagi tak tutup tv selagi tu dia tak lena...

Anonymous said...

Baru tau yer ?
mcm tu lah aku rasa hari hari for the past 6 years. Time kecik, senang sikit aku rasa, sbb suka hati aku nak mangkit pukui berapa. Now dah skolah, susah nak buat baloqliat. 630am dah kena mangkit, sumbat kain dalam mesin dulu, buat morning tea, lunch box itu ini, baru gerak tuan besaq tu 730, bagi dia brekpes, mandi apa semua 830-840 pederaih hantaq pi sekolah pulak.

Letih tauu duduk rumah nih. Sat lagi petang mai kalot nak masak pulak.

- rini -

yati abdul said...

betoi tu rini....aku rasa tahun depa aku lagi ler sibuk..sbb kakak dah masuk darjah 1 and adik lak still tadika..so kena antar diaorang to 2 diff place...xtau la camna...tu xmasuk tuisyen,kafa n aktiviti2 lain...then keja2 rumah lagi....mengemas,membasuh,menglipat,meng'iron',memasak...huhuhu...letih2...tp best la..anak2 membesar depan mata..makan minum diaorang n laki pun terjaga..hehehe

-:- said...

...hahahha
aku pon....akan jadi camni gaks
lebih lagi darwisY start masuk skool nex year..
jd supirah ler aku !

nunu said...

bila nak jadi mcm ni gakss...waaaaaa

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers