Friday, September 04, 2009

keguguran for 2nd time..

aku balik kg rabu lepas...sunyi punya psl..tny anak2 n diaorang kata nak balik kg..aku angkut baju semua trus pecut keta balik kg...nasib baik aku balik kg..awai pagi khamis,around 1am tu..aku rasa panas giller badan aku...panas sepanasnya...aku xtau nak buat apa trus masuk bilik air n mandi...2 kali aku mandi lak tu...around 3am baru aku terlelap...mak aku kejutkan aku utk sahur around 5am..bangun aje aku rasa sejuk satu badan..menggeletar dan menggigil aku...trus aku rasa xsedap hati..

pagi tu b4 hantar anak2 ke school, aku masuk toilet..aku nampak discharge..warna keperangan..aduhhh..not again..lepas hantar anak2,aku trus ke nearest private spital..C&K..nak jumpa doc aku di sp rasa mcm x daya aje..dah le hubby xde sekali..seperti yg aku duga, aku keguguran lagi...this time doc suggest aku utk buat d n c..sedih wokey..1st one okay lagi but now dah kali ke 2..lepas fikir dgn tenang dan mendalam, baru aku dpt memujuk perasaan aku ni..dah xde rezeki..ada ler benda lain yg Allah tgh aturkan utk aku..maybe jika kandungan ini diteruskan,ia akan mendatangkan lebih keburukan dari kebaikan utk aku dan juga famili..hanya Allah yg maha Mengetahui..

aku tepon hubby..diskuss dgn hubby melalui telefon..kitaorang buat keputusan utk proceed buat d&c haritu jugak..xmo delay2 lagi..aku drive balik kg,ambik hubby n trus pecut ke kulim balik..ambik anak2 di sekolah n trus gi spital..12.30pm buat d&c n around 4pm aku dibenarkan balik ke rumah..kesian hubby..dah le dia keja mlm n hari tu,dia just sempat tidur 1hour aje..nasib baik le kg aku dekat..boleh le mak aku n bibik dia jaga anak2 aku..mlm tu hubby gi keja kejab aje..dia ambik half day..xlarat punya psl..nasib baik bos hubby memahami..hubby bgtau aku yg bos dia bercerita yg dia n bini dia pun pernah ada problem yg sama dulu..banyak kali gak bini dia keguguran... ye la, bila dah 'berhenti' agak lama n bila nak 'start' balik..mmg ada problem sikit..

sewaktu ambik anak2 di sekolah haritu, si adik sedar yg kitaorang guna jalan yg berlainan dari jalan2 yg selalu kitaorang guna...

adik: kita nak pegi mana ibu?
aku: ibu nak pegi spital..doctor nak cucuk ibu
adik: kenapa doctor nak cucuk ibu?
aku: ibu sakit..doctor nak cuci perut ibu..
adik: kenapa doctor nak cuci perut ibu?
aku: aaaa..baby dah xde la adik..
adik: baby tak ade? baby pegi mana?
aku: mmmmmmmm....baby dah mati
adik: haaaa..kenapa ibu tak jaga baby elok-elok?


alahai adik...now adik makin bijak..actually antara kitaorang semua, adik adalah orang yg paling happy bila tahu yg ada baby dlm perut aku..dia mmg looking forward utk dapat baby..setiap hari tny aku bila baby nak keluar..kenapa lambat sgt baby nak keluar...mula2 aku rasa mcm xmo bgtau adik yg aku pregnant haritu but then disebabkan adik amatlah rapat dgn aku dan juga a little bit ganas (suka melompat sana sini dan selalunya perut aku menjadi mangsa) so aku bgtau adik yg dlm perut aku dah ada baby...adik happy giller n dia mmg jaga aku "kaw2" punya..jadik aku tahu adik mmg akan 'patah hati' bila baby dah xade..so apa yg mampu aku buat..aku peluk adik sambil berkata " tak apa ler..nanti2 kita carik le baby baru..lagipun now ibu dah ada baby besar yg ni"..trus adik tersenyum...

so..inilah citer aku...

p/s=since now aku dah pasti dgn keadaan aku ni..dgn ini aku unlock blog aku utk tatapan korang kembali..ada satu entry kat bawah yg aku explain sikit2 about benda ni..jgn marah n sentap noooooo....

6 comments:

farah fazlin said...

...wei...x habaq pon kata peknen kali ni?
ari yg ang mai antar CC kat umah aku...tu? dah peknen brapa bulan?

anyways, sabar je la noo...betui kata ang...
kalau rezeki tu xda...ade ler tuhan nak kasi rezeki ngan cara lain lak

rina said...

huhuhu... sian ko yati. take care

wan said...

la yati, sedih pulak aku baca, taktau hujung pangkal ni baru tau.. tak pe betui hang kata tu ada hikmahnya, jaga diri hang baik2 yati...

Maia said...

banyak2 sabar yati.. take care..

Mama 3H said...

sabar banyak2 ye yati.

iamja77 said...

ada hikmah disebaliknya... take care yati..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers