Monday, March 03, 2008

pindah..

Yesss…finally…aku n famili dah pindah duduk Juru..huhuu..last minute decision..terus pindah…wakakakaa..even alarm system pun x sempat pasang lagi..yg sempat buat just all the piping and wiring aje…pasang lampu di luar (depan belakang) and also letak 1 lagi paip air di depan dan jugak di belakang rumah (utk mesin basuh)…n maybe rezeki aku n hubby gak la..jiran sebelah rumah kami kontraktor rumah..dia nak naikkan dinding/bata di belakang rumah utk di jadikan tempat membasuh (ada tanah kosong 5 kaki di antara dapur n pagar belakang..so plan nak jadikan ruang tu utk membasuh, sidai baju and stor)..since dah berjiran, dia akan naikkan bata sekali utk rumah kami..bayaran belakang kira…Alhamdullilah…so plan once abang tu dah siap tambah dinding dibelakang tu..baru nak panggil orang dtg pasang alarm…n hopefully hubby x masuk shift malam ler lagi until semua benda selesai…huhuhuu…

Rumah juru masih kosong dan juga berterabur..ada lagi around 8 kotak yg aku belum unpack..even baju2 semua pun masih selamat dlm beg, blom lagi di transfer ke dlm almari…temporarily bilik bawah aku jadikan bilik stor….segala mak nenek aku letak di situ…

Pagi tadi 1st day kakak n adik ke ‘school’ baru…semangat sungguh adik n kakak..bangun awai pagi..layan kartun di tv sementara aku n hubby bersiap..once ready baru aku mandikan diaorang berdua..hubby keluar kerja dulu..around 7.30am baru aku n anak2 keluar..niat aku nak rilex2 dulu but then kakak pulak x sabar nak ke school…cargas ke autocity dulu..layan breakfast di KFC as adik cakap dia lapar..mula2 aku ingat nak pekena roti canai di kedai nasi kandar dekat tadika diaorang..tutup plak kedai tu…so terpaksa ke KFC…bersemangat budak berdua tu makan..lepas makan baru tuju ke tadika diaorang..masa sampai adik n kakak agak malu2..but then lepas 5-7mins..trus happy bermain sana sini..tambah plak ramai kawan..so masa aku tinggaikan diaorang tadi, dua2 xde problem apa2…..senyum aje melambai bila aku masuk dlm keta….hopefully diaorang suka n selesa duduk di situ n hopefully jugak adik x create problem dgn perangai ‘keras kepala’ dia tu…

Aminnnnnnn....

5 comments:

rina said...

wah syok tu dh pindah rumah seniri...

Anonymous said...

at last the result-pindah juru..heheheh

Anonymous said...

huhh...pindah gak akhirnye

camne..? bibik xde le yea...

wan said...

Dah pindah yati?? Best, bestt buat house warming jgn dilupakan aku... hehehe.. nak tinjau lagi rumah hang yg lawa tu hehe

Anonymous said...

rina & rozie = hehehee..akhirnya pindah jua aku n famili..ke rumah sendiri..oppss..silap..rumah bank

farah = aaa..xde bibik..just aku,hubby n anak2..penat lor xde bibik..selalu dah biasa ada orang lain yg buat keja semua..now semua kena buat sendiri (sampai nak naik demam aku ni)..luckilly hubby ringan tulang gak

wan= xtau la bila nak buat house warming wan ooi..malu seh..rumah aku kosong lagi..nanti2 ler..maybe end of this year or early next year...wakakakakaa...anyway..xyah tunggu house warming party la..mai aje ler...pintu rumah aku sentiasa terbuka utk kengkawan aku..hehehe

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers