Wednesday, March 05, 2008

thank you Allah

dah masuk 4 hari aku n famili 'berkubang' di rumah Juru....kami now dah ada 'jiran'..di bangsal depan ada mat2 bangla and di rumah abang sebelah ada mat2 indon..abang sebelah bawa pekerja2 dia utk bina dinding/bata di belakang rumah...sekurang2nya kami anak beranak tak de rasa sunyi sangat...rasanya by bulan Mei ni abang sebelah akan pindah masuk rumah...yg best sekali wife dia housewife..anak pun ramai..yg 1st dah darjah 6..and ada gak baya2 kakak n adik...nanti kakak n adik ada le kawan...

aku arini kurang sihat..bangun pagi tadi suara bertukar mcm katak...start dari semalam lagi...sakit tekak n rasa semacam aje..so arini aku ponteng..pagi tadi hubby ambik 1/2 day..antar anak2 ke daycare n trus bawa aku jumpa doktor..now aku rasa lega sikit..dah berpeluh semua...aku rasa aku sakit maybe bcoz keletihan mengemas/cuci rumah, tekanan n also cuaca sekrang yg selalu hujan aje...biasa le..badan 2nd hand..nak buat camna kan...luckilly hubby sentiasa memberi sokongan dan juga pertolongan dekat aku...

aku rasa lega gak ponteng arini...aku leh settle semua benda, study serba sedikit (aku ada exam sabtu ni...hari mengundi plak tu..cissss)...n aku sempat gak memasak utk dinner malam ni (aku n hubby ada gi melawat market pagi tadi..b4 jumpa doktor)...

anak2 plak...so far diaorang happy duduk di daycare tu..diaorang x meragam bila bersiap utk ke 'school'..happy aje bila sampai school..leh salam,cium n melambai2 pd aku n hubby...aku tgk anak2 aku dah berubah semenjak berpindah ke juru ni...diaorang makin senang utk 'dijaga'..hubungan kakak n adik pun makin mesra..kalo dulu jgn harap ler..sentiasa bertengkar aje..pasti ada benda yg x kena...keras kepala adik pun makin berkurangan...

Alhamdulillah...thank you to Allah for everything...

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers