Monday, September 15, 2008

resign

Ramai orang tny aku about tulisan aku last Friday..yes..confirm…aku dah hantar surat ‘cinta’..n yeap..bos aku tgh negotatiate dgn aku now…ikut surat last day aku 31st Oct..but boss nak aku stay until Nov..or at least middle of Nov…tgk la camna…

hati ni dah xde mood nak keja…

Apa kata famili2 aku?

Mak aku
happy banget..ada orang nak jaga cucu2 dia..xyah risau spl cucu2 dia..dah le dlm beberapa tahun ni, bibik bertukar ganti…then kena duduk daycare semua…

Kak kiah
u all tau la kan..apa pendirian dia tu…

Kak Ina
Happy giller...siap gelak terbahak-bahak masa dekat meja..dia kata “Finally, resign gak hang yer”…dia suruh aku apply utk buka petrol station..bab duit jgn risau..dia akan support…dia pernah apply but kena reject sbb committee dpt tau dia dah ada business lain…so now dia berharap aku boleh buat la…

Kak Ani
sama seperti kak Ina..siap bgtau kalo nak guna tanah dia pun ok aje..siap ingatkan aku b4 balik kajang semalam…DO surf internet utk carik info psl buka petrol station..perlu apa2 bantuan, carik dia or kak ina…

Amboi la..mcm la senang nak buka petrol station ni kan..huhhuhuhuuu

Abg Jan
Abang ni lagi sempoi..dia tny how much income hubby…pastu aku citer la kan but at same time, aku kata le aku xtau diri aku ni camna lagi..boleh ke tidak jadik full time housewife…then dia boleh kata “hang boleh ke or tak boleh, YOU MUST…suami dah boleh cover semua, so itu tanggungjawab hang utk jaga anak2 dan juga suami….xde alasan

Adehhh..

Itu baru beberapa orang aje dari famili aku..ada lagi around 8 orang yg xtau psl keputusan aku ni…ntah apa2 plak suggestion or pendirian diaorang….raya ni kompom aku akan ‘kena’..huhhuhuuhuuu

p/s=arini genap 7 tahun usia perkahwinan aku...kejab aje masa berlalu kan?

3 comments:

nikshasha said...

congatulation on the wedd annv...

& best of luck with the decision.. u've got the qualification & experience...so...should u decide to work again...shouldnt be any prob...

just make sure u occupy urself nnt.. mcm aku nih jadik suri...memula tuh mcm mati kutu...but so far...aku enjoy laa...xde pe nak buat... but..otak nih mcm x kembang sgt...coz aku malas...heheheh...

selamat contunie ramadhan & salam aidilfitri yg tak lama lagik...

-shasha-

aku said...

T...
akhir nye kini pasti!!

x per...ko ade business sdiri kan...walaupun economy skang ni menjurus pd eco-no-money..

hubby ko pun lebih pd mampu..
aku dgr this year com hubby ang tu akan tambah sampai 4plants yea...
huhh...bagus lar...

walaupun ko x keje...aku rasa ko still lagi lebih pd mampu bawak anak-anak masuk mc-D ke...KFC ke..
or g KL...genting....cameroon ke...
tul x?
patut bersyukur tu...


wahh....hahha...nak tergelak baca...ada 8 org lagi x bagi komen pasal ko nak resign ni
ko bongsu...memang kena ler dgr pro-kontra kakak and abang kannn...
itu tanda nye...ko masih lagi ada family yg ambik tau pasal ko
patut bersyukur tu....

so, ape cite...? x kan fuly-housewife kot..?
bole ke ang dok rumah je...?
atau ang trime keje kat prai aritu?


weihhh.....
bukak station minyak ?
mau ada setengah juta tu.....
makcik kayo !!

Anonymous said...

yati...congrats on your wedd anni.kay...kirim salam kat azri sekali..

wahh...aku jeles3 gilerrr nie...apasal ko dpt dulu??tak aci sungguh...anyway..u have made your decision so stick to it and be strong inside out..jgn dok fikir sgt all the possibilities tu..u will find new things to do nanti to occupy your time..sure ko terror giler masak lepas nie kan..hehe

tapi one thing aku tak sure...boleh ke ko tak turun KL??Dengan adanya hasutan from aku n nunu..??wakakaka...dont worry..u can do it girl!!!GO YATI!! hahaha

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers