Tuesday, September 23, 2008

TQ

Thank you to all atas kata2 semangat/perangsang yg korang beri dekat aku…insyaallah boleh ler kot aku jadik SAHM ni..lagipun hubby kerja shift..weekdays dia hanya keja 2 or 3 days only and then cuti alternate weekend (kira 1 week dia keja 2 hari and the next week dia keja 5 hari)…if aku boring2 sgt pun, time weekend dia keja, aku cabut balik kg aje kan…

Aku tetap akan active dgn PM aku..aku plan time 1st half of the day aku akan tumpukan utk PM aku (time anak2 berada di sekolah)..once diaorang balik rumah, aku kena tukar ‘topi’ la kan…

Cukup la dgn citer2 resign ni…aku this week rasa letih giller…cam semalam..time drive balik keja, nyaris2 aku tertidur…tak larat sungguh…sampai aje rumah..terkelepuk atas sofa..anak2 dtg mengacau pun aku just buat ‘dek’ aje…selalunya aku akan jadi cam singa betina if diaorang menyemak rumah..but last night,tenaga aku x ‘cukup’ utk menyinga…masa berbuka pun aku just makan ala kadar aje..xde selera..time sahur pun camtu juga....nasib baik le aku duduk kg..at least aku xyah risau pasal makanan,anak2 dan baju semua…semuanya dah siap tersedia…aku just top up apa2 aje yg aku teringin nak makan (mak aku x suka makanan luar, dia compom akan masak punya)…time weekend aku n hubby akan ke market utk membeli barang2 basahan..stock utk 1 minggu…

Sebut psl market..last weekend aku gi membeli..aku beli isi+kepala ikan (besar siut ikan tu..mak aku buat kari kepala ikan), daging, tulang “gearbox”+daging cincang (buat sup gearbox..sedap sungguh..nyum..nyum..nyum), hati+pedal ayam (kegemaran mak aku) + sayur 2 jenis..semuanya around RM37…aku beli dlm kuantiti yg banyak gak tau..sbb kat kg aku tu selain aku sefamili, ada mak n bibik mak aku..even hubby pun terkejut bila aku tunjuk semua benda yg aku beli n also total yg aku bayar…not bad huh..maybe sbb aku mmg rapat dgn orang2 yg menjual di market tu..apek jual ikan tu kawan baik mak aku masa kecik…every time aku pi..mmg dpt layanan istimewa la..dia akan carik ikan yg besar n fresh utk aku…even harga pun dia kira cincai aje..kira time aku tny berapa..dia cakap perlahan aje mcm xmo orang lain dgr…pakcik yg jual daging tu pun sama..dok asyik tgh aku renyeh cam kerang busyuk..sbb tu la kot dia jual murah aje dekat aku…heheheheee

So start Nov nanti, setiap minggu aku akan membeli di market serdang…cewahhhh…ntah jadik ke tidak aku xtau la kan…but semangat dah ada ni…heheheee

1 comment:

aku said...

go yati..go ! go !
yakin bole rakan masjid...ulat dlm batu pun leh idup kan...ni lagi kan kita manusia yg punye akal & kudrat !


wahhh....beli ikan & daging lembu pun ang pakai kabel besar jugak
hihihiiii

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers