Thursday, September 25, 2008

kerana duit OT

Hubby night shift starting this week…so only ptg semalam aku berkesempatan bersembang dgn dia… aku mmg suka bersembang psl2 hal tempat keja dgn dia..ntah la pa pasal..but selalu dlm keta or di rumah..mmg citer psl keja masing2 aje la..update sesame sendiri ttg what happen in the office

semalam hubby citer…ada bebudak dia kat 1 bahagian tu buat silap (bg aku budak2 tu careless or mmg x ambik berat psl keja..actually bukan budak pun..dah besar panjang….pelajaran pun tinggi..either ada diploma or degree..tapi kan, orang yg diaorang report to pun x double check gak..but dgr kata orang yg depa report to dah pesan banyak kali..suruh buat semua tu..tapi pesan aje la kan..tak tgk sendiri hasil keja tu..hmmm..ntah la..mmg pening kepala hubby time tu) ….disebabkan kesilapan diaorang…ramai operator2 dia x dpt duit claim OT bulan ni…adoi laaa..kesian la diaorang…dah ler nak raya ni….hubby citer dia mmg rasa malu & tebal muka la dekat operator2 tu…masa berjalan dlm line pun hubby banyak tunduk ke bawah aje…
wakakakaka..kesian plak laki ku ini

Hubby citer lagi..b4 habis shift dia, dia panggil semua bebudak dia…buat meeting tergempar…mmg kena la bebudak tu time masa meeting tu…ye la kan..kesian sungguh dekat orang2 yg memerlukan duit…dah la nak raya…diaorang xpa la….gaji ribu2..but operator2 tu apa la sgt…basic pun x sampai 1K..duit OT mmg memainkan peranan besar la dlm hidup …dah le dgn keadaan ekonomi camni…

So diaorang buat keputusan utk kolek duit sesame sendiri & then approach mana2 operator yg benar2 memerlukan duit..kasi pinjam dulu and then bayar bila dpt claim next month…n hubby terpaksa la menjadi the main contributor.. …adussss…aku rasa mcm nak tenyeh2 aje bebudak yg buat hal tu(nasib baik le aku x kenal sgt diaorang tu..hahahaa..aku plak yg over)…tp nak buat camna kan…dah tanggungjawab hubby…aku kena la sokong dari belakang….lagipun kesian la plak dekat orang2 yg xdpt duit OT tu..kena plak orang tu sorang aje yg keja, kena tanggung anak bini..nak raya lagi..huh..kesian gak kalo dok fikir2 kan…

Dan disebabkan semua ini, aku terpaksa batalkan niat ini utk ke Cameron lepas raya ni….waaaaaaaaaaaaaaaa..nasib..nasib…

3 comments:

CT@mamaLuqmanTiara said...

eh!apasal lak co. laki hang buat cenggitu...salah orang lain,orang lain yg tak dapat duit OT lak??

yati abdul said...

bukan camtu CT, team leader depa x submit attendance details utk operator2 tu..diaorang just isi OT claim aje utk operator2 tu..so kena reject le OT claim tu sbb info psl attendance xde, but OT claim ada plak...

so now kena redo again and depa only will release duit OT bulan depan..since dah miss dateline utk bulan ni...

tu yg laki aku bising2 kat semua team leader yg bermasalah tu...even supervisor diaorang pun dah alert kat team leader tu yg diaorang kena make sure both form complete b4 submit..kalo tidak OT sangkut...

dah nak jadik..

aku said...

xpe T
berbuat baik di bulan ramadhan
dpt pahala
tu kira dah tolong org dlm kesusahan la tu

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers