Wednesday, March 04, 2009

pasrah

aku busy...wakakakaa..seriously busy giller...but yg best tu..busy bukan disebabkan keja di opis..but busy bcoz tanggungjawab aku sbg seorang anak,isteri dan juga ibu...bcoz masalah2 diri sendiri, aku x dpt beri full concentration dekat keja...keja plak makin menimbun..so aku pasrah...

sabtu
-hubby keja..so aku just tolong mak aku cuci n kemas rumah kg (bibik x dpt lagi..gerammmmmm aku dekat agen tu..but then, dah mmg perangai dia camtu..so aku xleh kata apa..that why aku xmo deal directly dgn dia..kak ina yg nak deal dgn dia..so biar aje la)
-gi relax2kan diri di salon..cuci n steam rambut, iron sikit2 (touch up)

ahad
-ada hal sikit, kelam kabut aku jadiknya...hubby plak keja..so aku terpaksa drive ke kulim utk settle keja..luckilly hubby tolong aku (tolong aku dari opis lagi tu..siap bergayut lama gak di tepon..hehehehe..tq dear)
-tgh hari drive ke penang island plak..plan nak singgah di care4 x menjadi as anak2 tidur so trus gi rumah MIL
-MIL xde la plak..gi berjalan dgn mak tih dan pak tih..so trus terjah rumah asma sempena besday imaan+lana..jadik tetamu pertama..wakakakaa
-around 4.30+++ rasanya terpaksa cargas balik..adik ngadu sakit gigi..
-after bridge adik kata x sakit gigi dah..sabar aje la..so kakak n adik pujuk aku singgah di care4..since aku pun nak kena perbetoi setting hp aku, so singgah aje la
-pass hp dekat mamat yg jual hp dekat aku aritu then angkut anak2 gi bermain di playground care4..nearly 2hours gak kitaorang di situ..adik siap cakap "best la arini ibu..thank you ibu"....alahaiiii..nearly 7pm baru cargas balik kg...

isnin
-antar anak2 gi school, trus gi tabung haji, from tabung haji gi public bank..pastu gi servis keta..after servis keta angkut hubby di opis (by right dia cuti arini but ada meeting/presentation..so dia terpaksa gi opis)...singgah maybank n then baru ambik anak2...
-lunch
-gi opis imigresen..settle hal anak2 but aku plak tersangkut..cehhh..terpaksa gi mahkamah kulim lak utk angkat sumpah..tgh time hujan lebat giller lak tu..bila sampai imigresen balik..diaorang x leh settle hal aku sbb dah nearly 5pm..so diaorang promise akan tepon aku balik utk di 'interview' plak..susah sungguh laaaa
-antar hubby ke kilang (meeting lagi)...balik kg...buat apa2 yg patut n keluar balik..this time angkut mak aku sama..kesian anak2 aku..keja berjalan aje arini..singgah ambik hubby..n trus cargas ke SP..singgah dinner di sg dua..sedap sungguh char koew teow sg 2..order plak dgn 1 pinggan udang goreng special..nyummm..nyummm..nyummm..kakak makan xhingat dunia(adik dah selamat ke la la land)..but bukan kakak aje la..aku n hubby pun sama gak..even mak aku yg kurang gemar makan luar pun boleh makan habis 1 pinggan n puji sedap..oraitt la tu kan...hehehee
-around 9++ sampai SP..just drop mak aku depan rumah kak lah (mak aku nak gi umrah bulan depan dgn kak lah..so ada few things kena settle di SP)..aku n famili x singgah sbb dah lewat sgt.,.anak2 pun dah terbungkam tidur dlm keta..b4 balik rumah kg, singgah di kilang hubby..ambik keta hubby...aku drive keta dlm keadaan yg letih dan mengantuk yg amatzzzz (hubby pun sama..dia just tidur around 2-3hours aje the nite b4)...around 11++ baru sampai kg..nasib baik la selamat sampai...huhuu..Alhamdullilah..

selasa
-keja..yesss...semua orang x leh nak buka mata pagi tu... n by right hubby cuti arini(so boleh le dia take over anak2)..tp dia plak ada training..huhhh..so kesannya, aku masuk opis lewat..n hari ini gak merupakan hari yg bersejarah utk aku..lepas fikir2 dgn mendalam dan jugak mendengar segala pujuk rayu dari kakak n adik..aku pasrah (cewahhhhhhhhhhhhh)

2 comments:

aku said...

lor

tuh ler kan

tetiba x sakit gg

pack tul jadual ang seharian



wei
aku x puas ati ngan ending citer ang ni!
ape dia?

Anonymous said...

pasrah.. awat sentimental sgt bunyiknya.. kakakaka.. bukak takoyaki nanti jgn lupa kasi free kat aku tau.. aku ngidam dah lama ni.. tau kat Queensbay je satu.. maleh nak pi sana.. ramai yg suka takoyaki tu.. silalah bukak bila dah pasrah nanti

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers