Monday, August 03, 2009

masak...


aku mmg xpandai masak..even buat cucur pun aku fail..mak aku xpernah ajak aku masuk dapur masa kecik2 dulu..dia asyik suruh aku baca buku..so smpai le aku kawin, aku xbeberapa pandai masak..but aku dah warning hubby awai2 psl kelemahan aku ni..until la sekarang..bila dah xkeja,aku ada banyak masa utk bereksperimen di dapur dgn bantuan streamyx dan e71 aku..alhamdulillah arini aku dah dpt rahsia utk buat cucur lembut dan sedap...ikut tekak aku,hubby n anank2 la..ni dok tgh goreng for 2nd round lak tau...hehehehe

7 comments:

wan said...

sapa keluar keluar perut mak terus reti masak habaq aku sat.. aku pun mana reti family aku tekejut tau aku buat kek seme ni, bukan tekejut sikit2, ala2 culture shock..

bila nak merasa masakan hang ni? tak ajak aku pun ni makan2 umah hang?

yati abdul said...

aku pun sama la wan..ada sesetengah orang masa baru2 kawin dah pandai masak..aku ni dah 9tahun kawin baru nak blaja masak..nasib baik la mak mertua aku xbanyak songeh..mana pernah aku jamu dia masakan aku..heehe..aku mana brani masak bg orang ramai makan la wan..now aku setakat blaja masak utk anak2 n laki aku makan..so lambat lg la ko nak dpt inbait dr aku utk merasa masakan aku..tp kalo jamu masakan tunjuk2 boleh aje la..hehehe..mai aja la rumah aku..xyah ttgu aku inbait la..pintu rumah aku sentiasa terbuka utk kawan2 aku..kalo xde makanan,biskut kering pun boleh kan?hehehehe

Maia said...

banyak dah hang buat ni yati... hehehhee...

aku pun nak merasa gak makanan hang tu... hehe

iamja77 said...

mcm sahabat kita yg duk gombak la, tiba2 dah pandai jahit bj kurung kat anak. Haha. Aku pun yati, mana aku penah jamu org luar apa aku msk. Tak confident lg.

aku said...

...byk kena share ngan ang ni

rina said...

pttlah aku tersedak2 dari smlm lagi... ada org duk seru nama aku ropernya.

eh aku nk bgtau satu rahsia ni. rahsia kerajaan lagi. korang tatau ke... akulah orang yang keluar dari perut mak terus reti masak tu. tp rahsia ni ko jgn bgtau wan ler... takut dia terkejut nenek beruk nanti. tak psl2 ih kena mesin urut kaki osim. ada kena mengena ke ek... mmg lansung x kena mengena. muahahaha.

weiii yenadey... takkan tanak share rahsia cucur lembut kot...

kemeroyanan aku di tahap kronik dah ni...

yati abdul said...

ceh ko rina..lawak siutttt.....ni yg aku dpt dr tenet yer..ramuan cam biasa,tepung gandum,garam n segala mak nenek yg kita nak letak la..pastu masukkan tepung beras sikit,baking powder sikit,telur n bancuh dgn air panas..pastu biar around 30mins b4 goreng...insyaallah lembut cucur kita tu..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers