Sunday, March 21, 2010

jerejak ooo jerejak

penat..penat...baru smpai rumah dlm 5.15 td..sampai aje rumah trus unpack n berkemas...now dok tggu mesin habis membasuh baju so that aku leh sidai...pastu nak goreng telur for dinner (aku tapau gulai ayam di pelita td..sbb aku forsee yg aku akan banyak keja n kompom xlarat nak masak punya)...xleh makan luar sbb hubby dah pengsan..in fact masuk aje dlm keta td, dia dah pengsan trus..keletihan kena lanyak rasanya...kekekeke

meh kita bercerita psl jerejak resort...mula2 aku xbeberapa suka nak ke jerejak ni...ye ler,banyak bad review...keras le, banyak ular ler...huhh creepy wei...td lepas fikir2kan..pegi aje la..aku smpai di jerejak around 12noon..just aku n anak2 as hubby awai pagi dah gi ke situ...aku xleh ikut sekali since aku terpaksa ke airport utk uruskan bibik mak aku yg balik ke indon on the same day...turun aje boat...mak oooooi, panasnya..dah le kena menapak quite far ke lobby...sampai di lobby aku rilex2 dulu then lunch bersama anak2..hubby by 1pm baru nampak muka..ambik kunci bilik n trus masuk bilik...panas wokey...bilik kecik aje tp xleh bising2 ler since bukan aku yg bayar..so terima aja la..

around 2pm anak2 dah mengacau..hubby mmg xde le..since dia ada team building....even b4 sampai ke jerejak hubby dah bgtau aku yg aku terpaksa bersendirian bersama anak2...dia hny available tgh malam...disebabkan anak2 mengacau, aku bawa diaorang keluar...mula2 igt nak bawa diaorang jln2..sekali ada 2 budak mana ntah bermain dlm pool...merengek anak2 aku nak join sama..adoi la..tensen wokey...aku tak suka diaorang main air tgh2 panas..kang demam..if demam aku gak yg susah...but then susah nak memujuk diaorang...last2 aku give in tp aku bg syarat...just for 30mins only...after 30mins aku tarik budak berdua tu masuk bilik...suruh diaorang mandi sekali lg guna shower n then bg dioarang makan biskut n minum susu....dlm 20mins trus diaorang tertido..legaaaa...

masa sampai jerejak aku dah berkira-kira nak try SPA diaorang...but then xde sapa la plak nak jaga anak2 aku...then ada this 1 fren (thanks Ani) suggest suruh aku check whether jerejak ada babysitter dak...so dgn penuh harapan aku tepon receptionist tny...alangkah kecewanya hati ini bila diaorang kata xde..yilex...adehhhhh..punah harapan kak dek non oooi..

aku layan kekecewaan diri dgn menonton cerita apa ntah di tv..tiba2 hubby bbm aku...bgtau aku yg dia free around 6pm to 7.30pm....7.30pm dia ada dinner n 9pm dia kena masuk training room...dia bgtau dia boleh tolong tgk2kan anak2 so dia suruh aku check SPA availability...huhhhh...mcm nak melompat aje aku time tu...tp aku ctrl lg sbb not necessary ada slot for SPA...kalo penuh pun xguna..dah le aku hny ada specified 1.5hrs so peluang agak tipis le...but then mmg rezeki aku agaknya, ada kosong time tu..mak ooooi..happy wokey...

around 5.30pm aku kejutkan anak2...siapkan diaorang trus dgn baju mandi since hubby kata dia nak bawa diaorang berendam...turun aje ke bawah terserempak hubby..xyah tggu smpai 6pm le since hubby kata no problem utk dia bawa bebudak berdua tu join group dia for 30mins...trus aku tuju ke lobby...ambik buggy (buggy diaorang adalah keta kancil tanpa pintu yer) ke SPA village...

dlm banyak2 SPA yg aku pegi..this is the best SPA tau..seriously...cantik sungguh view dia...setiap sorang dpt gazebo sendiri dgn private sea view... tukang urut plak diimport dari Bali...mmg best.. that lady mmg skillful la..terasa satu badan bila dia pegang n urut..kadang2 aku terasa mcm dia merangkak ke apa atas badan aku (seriously..n time tu xde benda la yg aku terbayang except hantu yg merangkak atas badan orang...wakakakaka)...nasib baik xde cermin kiri kanan aku so aku xde peluang utk curi2 tgk..aku rasa dlm 30minit badan aku dibelai, trus aku tertido...sedar2 mulut n muka xleh gerak..ropa2nya aku dipakaikan mask since aku opt for face massage sekali...mmg best...aku mmg rilex habis for 1.5hrs tu..

by 7.30pm aku selamat tiba di bilik..masuk aje bilik hubby ajak turun for dinner...mlm tu BBQ dinner..amat le rugi sekali kalo xjoin sekaki...food depa mmg best..dgn live band n fire show lg...tgh rilex2 layan band, hubby bgtau yg kitaorang kena tukar bilik...bilik yg kitaorang duduk nak bg dekat another budak n we will get a new room..adehhh..terpaksa aku berlari ke bilik, kemas apa yg patut (bilik aku berselerak wokey...dgn bilik air yg penuh dgn air dek budak berdua tu)..masuk aje dlm bilik baru, wowwww...besar wokey..siap ada extra bed lagi...so mmg selesa sgt la for kami 4 beranak..anak2 happy giller bila pindah bilik baru...ada ruang besar utk diaorang bermain..adik siap main tendang2 bola dgn guna ruang build in wardrobe as gol..by 10pm budak berdua tu tido n around 1.30am baru hubby balik ke bilik utk tido...

the next day, layan buffet breakfast bersama anak2 buah hubby...after makan,aku kasi can dekat anak2 utk berendam lg..mmg berendam sakan diaorang...masuk kolam around 9am n 11.20am baru aku angkut diaorang masuk bilik..by 2pm baru check out n lunch...aku x balik trus since hubby ada aktiviti lagi...sementara tggu hubby, aku bawa anak2 lepak di playground n also di tepi swimming pool...nasib baik ada gazebo utk aku n anak tumpang berteduh...aku n kakak sempat tido lagi bawah gazebo tu...by 4.30pm baru kitaorang naik bot n balik...

itu lah citer percutian di jerejak...conclusionnya? jerejak mmg best...better from damai laut(for me la yea...this is my personal opinion)...definately will go back to jerejak again...

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers