Tuesday, March 30, 2010

mari kita ber'excercise'



arini satu step lg aku n hubby ambik dlm hidup kitaorang...bukan apa2 pun...just gi register n sign up kat sini..



dah lama dok tgk2 tempat ni..tp tgk dari jauh la kan..setiap kali gi autocity, mata dok belek2 n tenung2...so semalam aku beranikan diri angkat tepon..sembang2 n trus buat appointment..pagi td pas hantar anak2, aku n hubby trus tuju ke situ..sembang2,explain mengexplain,jln2 round2 satu gym...lepas puas hati baru aku n hubby sign up..aku suker tempat ni sbb dia buka dari 7am until 11pm..n kita leh pi bila2 masa aja yg kita nak,unlimited..fees dia pun berpatutan...so Insyaallah pas hantar anak2 ke sekolah, boleh ler aku tuju ke situ dulu..maybe for 1-2hrs...yg best ada qualified trainer utk ajaq camna nak guna peralatan kat situ n also ada free classes (belly dancing,aerobics, aerodance n also yoga)..pilih aje apa yg kita nak...n hubby pun bukan leh exercise tak tentu arah...dia perlu somebody qualified utk guide dia since dia ada slipped disc kat leher tu..mana leh hentam aja..kang terlantar dlm spital balik...

aku pun nak kena tukar daily schedule aku for few days in a week..for certain days, kemas mengemas ditukar ke petang..basuh baju n lipat ditukar ke malam...pagi2 gi situ for 1-2hrs, then balik rumah masak(b4 ambik anak2 kat sekolah)...gi awai pagi takde orang,tambah2 le weekdays..hopefully both hubby n aku leh make this as a lifestyle...kena start jaga kesihatan dah...both famili aku n hubby banyak penyakit..yg paling aku takut diabetes..famili aku berapa kerat aje yg blom kena diabetes ni..bahaya..bahaya..

p/s=menu lunch arini tomyam campur,daging goreng kunyit n kangkung goreng belacan....cost bahan mentah hny la rm10.30 aja(termasuk paper metro yea)..itupun sotong aku simpan utk dinner mlm ni..

2 comments:

farah said...

wei, yg depan trafik lite simpang 3 tu ka?
aku ingat dah tutup..
memalam klu lalu situ..
syiok tgk depa dok ber-erobik kat atas tu....

yati said...

aku masuk yg atas maybank otocity tu...yg tu ka hang dok nmpk orang ber-erobik tu?

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers