Friday, April 09, 2010

apa-apa aje la yea..

mood utk memblogging semakin hilang now..ntah pasal apa..anyway harini rasa bersemangat sikit..so boleh le menulis apa2 aja yg terlintas di fikiran ni...

1) adik demam...dah lama anak2 aku x sakit teruk..selalu just berhingus sikit or batuk sikit2..semalam kemuncak bila badan adik panas giller...even masa tido pun dia meracau xtentu hala..dah le hubby stuck di kilang(around 1.15am baru smpai rumah)..so aku sumbat bullet kat adik (adik bahaya bila demam panas2 ni since dia ada history sawan panas)...Alhamdulillah lps tu badan adik beransur sejuk..tido pun lenaaja..pagi ni aku bg dia ponteng lg..just utk monitor keadaan dia..hopefully xdemam dah le..bila time2 camni, aku bersyukur sgt yg aku sudah x bekerja..boleh bg sepenuh perhatian pd anak2 n suami..especially bila ada yg sakit demam..

2)Insyaallah friday depan aku n famili akan ke cameron..aku berjaya book apartment LH for 3D2N...masa utk rilex2 di tanah tinggi..

3)Few days ago hubby ada bgtau that dia maybe akan dihantar ke somewhere for around 1 week awai bulan depan...now dok tggu greenlight dr mgmt..mmmmm..aku xtau nak kata apa..dah lama giller aku x berjauhan dgn hubby(even for 1 day yer)..seriously...last time rasanya few years back bila co hantar ke US for 2months...lps tu xde dah..boleh ke aku n anak2 bertahan? ntah la..aku just berdoa utk apa yg terbaik for him n also our famili..apa2 just berserah pd takdir..kalo itulah yg terbaik utk kami, trip ini akan dpt kelulusan dr mgmt..if not, xyah la kot..co pun satu..hantar la time cuti sekolah, leh aku n anak2 mengekor(ada hati gak tu..kekekeke)

4)trip to bandung....aku n famili akan ke bandung 4D3N pd cuti sekolah june nnt..bersama nunu n famili..persiapan? xde lagi..aku just berserah bulat2 pd nunu n zaufi...sbb aku rasa en zaufi adalah calon yg terbaik bila bab2 berjalan ke indon ni...semua benda/tempat dia tahu n also banyak gak orang yg dia kenai..hopefully leh dpt best offer la kan utk accomodation n also transportation...kan nunu kan? hehehehe

5)H1N1...yeeaa..ia telah kembali mengganas..kawan aku di kulim bgtau dah ada kes di kulim..dia nmpk dgn mata sendiri budak tu (doctor yg bgtau about this to her)...budak tu pun baru aje dpt confirmation psl penyakit dia haritu (from blood test result)..adoi laaa..takut n seriau aku dgr...semoga Allah menjauhi penyakit ini dari aku,famili n also semua orang yg aku kenal...Aminnnnnnnnn


Seperti biasa aku akhirnya catatan aku di blog dgn makanan :-)...harini hari malas aku..so aku just goreng ayam dan juga buat daging masak lada hitam....mlm ni nak makan luar...insyaallah kami akan ke kg pelet utk menikmati hidangan di sana...lamb..lamb...ohhhh lamb...

sekian terima kasih :-)

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers