Tuesday, April 20, 2010

keta n battery...

pagi td pas siap2,bila nak start engine keta..dia xmo start..aihhhh..xkan battery kot?..check sana sini, kot2 la aku terlupa ttp lampu ke apa semalam tp yilex..try start sekali lg, but xjalan gak...tepon hubby, dia dah smpai kilang...so terpaksa la aku 'pelekoh' sendiri...nasib baik le hubby dah hantar kakak gi sekolah dulu b4 dia gi keja..so now yg tinggai just adik...dgn tak fikir panjang..aku pusing kat adik..."adik...harini ibu bagi cuti dekat adik"...adik tersenyum simpul...

tgh dok check sini n sana(mcm la aku pandai bab keta ni kan) kak hanim jiran sebelah keluar..dia kata maybe battery kot...dia kata tggu abang jamal balik n nnt boleh 'jump start' the car..so pas aje abang jamal balik (dari mana pun aku xtau..jogging kot?)...kitaorang pelekoh keta sama2...tolak keta keluar dr rumah n try start keta guna jumper...woilaaaaa...keta berjaya di-start kan dgn jayanya..tq bebanyak la kak anim n abg jamal oooi..kalo idak jenuh aku nak carik orang utk tolong aku...start aje engine trus aku n adik cargas ke perodua servis center..minyak dah blink blink tp aku x brani nak singgah isi minyak...kang keta buat hal xmo start,jenuh aku nnt..bukan itu aje, duit dlm poket pun ada RM20 aje..adehhh..nak singgah kat atm utk withdraw duit pun aku xbrani wokey...nasib baik ada cc...tup tap tup tap around 11.45am baru keta ready...habis terbang beratus-ratus RM within berapa jam aje...lg banyak duit terbang harini dari duit yg aku n hubby belanjakan masa di cameron aritu...adoii la...

pas dpt keta, aku n adik cargas gi isi minyak n then ke bank..deposit cek hubby n semstinya withdraw some money..pengajaran..kena ada gak duit simpan(selit le celah mana2 pun utk emergency)..pastu aku n adik tuju Pelita (lapaq weiii...xsempat breakfast..nasib baik kat dlm servis center tu ada ayaq teh n coklat utk lapik perut)...makan nasi kandar..habis 2 pinggan (jgn salah sangka yer..aku 1pinggan n adik 1 pinggan..kekekeke)..bungkus nasi utk kakak..b4 gerak singgah kat SR di sebelah Pelita...tapau kek 2 slices..then tuju ke SKJ...ambik kakak n trus balik rumah..

smpai ke rumah, terbungkam aku tido depan tv...habis ke laut segala perancangan nak kemas n mop rumah harini..seriously aku letih (pasal apa letih ha? bukannya aku buat keja pun..letih memikir kot nooo?)....3.30pm baru aku bangun..tgk anak2 rilex aje depan tv..tny kakak dah makan ke? dia kata dia dah makan nasi n juga kek...huhh legaaaa...terlupa siut psl lunch kakak...kekekeke...aku capai vacuum n vacuum satu rumah...around 4pm anak2 start mandi n bersiap utk gi mengaji..4.30pm kitaorang keluar dari rumah..lepas hnatr anak2, aku trus tuju ke dobi...hantar baju2 utk dry clean n also hantar toto utk dicuci...balik rumah masuk dapur masak for dinner...now baru ada masa utk jenguk blog kejab...

okay lah..dah 6.10pm ni...nak kena bersiap utk ambik anak2...wa chow dulu yer...
taaaaaaa

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers