Tuesday, November 30, 2010

bila dia cuti,leh la kita jalan2 :-)

yesssss...dearest hubby cuti ini hari..best sungguh bila si dia cuti..if not, tak semenggah aku n anak2 aje dok di rumah..boring wooooo...dulu x sabar tggu anak2 cuti sekolah,dgn alasan boleh ler aku 'cuti' sama..yakni takyah kluar masuk rumah...but then bila depa dah cuti, trus aku jadik mandom...first few days best la,pas tu adehhhh...

arini aku plan nak gi round2 gurney plaza..nak cari barang2 baby...balance aje la..kebanyakan barang2 aku dah angkut last friday (di QB,masa Jusco member punya sale)...penat siut shopping tanpa hubby...anak2 aku tinggai kat playground kat atas QB tu(yg dekat cinema)...mahai la charge diaorang..rm18 per head..kalo kat sunway carnival just rm8 aje...waktu dlm jusco aku terlupa ambik trolley..nasib baik ada SA yg baik hati tolong ambikkan trolley utk aku...kalo idak xtau la..penuh satu trolley aku angkut...time nak balik satu hal plak..dah le orang ramai, so aku just park keta kat luar..dgn berangkut barang2,anak2 kiri kanan,baby dlm perut dok tendang sana sini....kena lak menapak jauh2 utk ke keta..mak ooooi..rasa cam nak nangis pun ada..dugaan sungguh la... masuk aje dlm keta,ujan turun..sesungguhnya Allah sayang pd aku n anak2..Dia tggu sampai aku n anak2 selamat masuk dlm keta baru turunkan hujan... hilang rasa penat n tensen, trus dtg rasa tenang..tq Allah

aku mmg tak suka gi shopping complex time weekend or time orang ramai(cam mmber sale etc) tp memikirkan segala penjimatan yg leh aku dpt,tu aku redah aje last friday(ye ler,since banyak benda yg aku nak kena hangkut)...tat why gurney plaza ni aku nak pi time weekday...dah lama gak aku dok sebut2 dekat hubby yg aku tingin nak gi gurney but aku nak pi time weekday, n tak sangka plak tiba2 hubby kata dia akan cuba apply cuti..tup2 diluluskan lak tu..Alhamdulillah...

okay lah..nak gi sidai baju kejab..breakfast dah ready atas meja...harini aku just goreng bihun for breakfast..hubby lak dok tido lagi ni..dia bangun 4am td layan bola..sementara dia dok 'charge battery', better aku buat keja rumah apa yg patut dulu..till meet again..ta taaaaa

2 comments:

Mdm MimaAzlina said...

betul tuh.. kadang2 kalau asyik kat umah jer esp time cuti boleh membuatkan kita agak2 mandom. hehe.. alasan tuk kuar jalan2 kan..

yati said...

yeap..mula2 cuti best la..since boleh rilex2,layan tv,layan tenet n tido but lama kelamaan,boring la plak kan..hehehehe

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers