Monday, November 15, 2010

Hari Konvo Tadika Kemas Parlimen Batu Kawan

Harini merupakan hari convocation tadika kemas emma..walaupun emma baru 5 tahun,tapi dia ttp berpeluang naik ke pentas menerima sijil..so pagi2 lagi aku dah kejutkan si emma dan juga trisya...harini aku bg trisya "cuti"....last friday aku dah pesan kat si trisya utk inform guru kelasnya psl "cuti" dia pd harini..susah aku kalo trisya bersekolah.... sbbnya tak ada sesiapa yg boleh tolong ambilkan dia di sekolah..since aku akan berada di Safira..lgpun aku pun tak pasti psl susun atur aturcara utk hari convocation pd harini...hubby keja harini n aku kalo boleh takmo susahkan dia..dah le last week dia dah ambik cuti half day,sbb nak sambut birthday si trisya di sekolah..so seboleh-bolehnya aku takmo kacau dia masa time keja..

disbbkan terlampau excited, si emma xmo breakfast harini..dia request nak naik bas bersama kengkawan dia di sekolah, eventhough aku boleh aje trus hantar dia ke Safira..so around 8am aku hantar dia ke sekolah..lps aje dia naik bas,trus aku n trisya cargas ke autocity..breakfast di Nasmir(dah jemu le makan di Pelita..hehehehe)

around 8.50am aku n trisya selamat tiba di Safira..since aku pengerusi tadika di tempat emma belajar,so aku dpt special treatment la sikit (even kain baju aku utk harini pun ditaja oleh Kemas..hehehehe)..diaorang bawa aku duduk di baris hadapan...time ni baru le aku sedar yg aku perlukan hubby..aku mmg xleh nak buat apa2langsung...ambik gambar ke,video ke or even duduk sekali dgn si trisya..si trisya terpaksa duduk di 2 barisan belakang aku seorang diri..duduk dgn stranger lak tu...aduhai kesian kat anak dara aku tu..muka dia monyok aje..so time tu aku mula berBBM dgn hubby..tny dia whether it is possible for him utk cabut dtg kejab ke Safira...seriously i need him....

acara dimulakan dgn upacara membaca doa,ucapan alu-aluan n also ucapan perasmian..time ni aku tgk si trisya dah restless dah..si emma langsung aku xnmpk batang hidung dia since aku tiba di Safira..ntah apa jadik kat anak dara no 2 aku tu..pas habis semua ucapan(aku xpay attention pun..dok risau psl anak2 aku punya psl), diaorang panggil nama aku utk menerima sijil penghargaan..wahhh..xsangka aku pun dpt sijil...igtkan si emma aje..pas few acara, majlis berhenti kejab utk minum pagi..time ni kesian sungguh le aku kat trisya..dia betoi2 kesorangan..aku terpaksa tinggaikan dia utk makan n minum di bilik yg diasingkan...sewaktu tgh makan,tiba2 aje hubby call...dia dah sampai di Safira..Alhamdulillah..lega selega-leganya hati aku ni...

pas habis makan,tiba le masa utk memberi sijil pd kanak2 tadika..banyak sungguh tadika kemas di bawah parlimen batu kawan ni...mmg lama gak ler aku kena melangut..bila tiba time tadika emma, diaorang panggil aku ke atas pentas utk memberi sijil pd budak2 tadika...bangga le jugak aku...bukan apa,bangga sbb aku berpeluang utk memberi sendiri sijil pd emma dan juga kengkawan dia...sewaktu di atas pentas, aku boleh melihat yg emma tersenyum melebar di bawah...dia juga berjalan dgn confidentnya ke arah aku bila pengacara majlis menyebut nama dia..mmg tak dpt nak aku gambarkan perasaan aku time tu...mmg priceless wokehh..hehehehee

lps habis upacara memberi sijil,sebelum penutup, ada ler lebih kurang 5 persembahan dari kanak2 tadika..emma terlibat dlm persembahan koir..tersenyum meleret aje anak dara no 2 aku tu semasa menyanyi n bermain muzik di atas pentas..majlis tamat around 1pm++..hubby trus bergegas ke kilang meanwhile aku n anak2 balik ke rumah..b4 balik rumah,aku singgah kejab di KFC di autocity...drive thru aje...xsinggah makan di mana2pun since emma bising dia 'sakit perut'...masuk aje dlm keta dia trus tertido...letih rupanya...

itu aje catatan aku for today..till meet again..adiossss

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers