Wednesday, October 08, 2008

raya aku

Busy..busy..busy…kadang2 tak terkejar aku dgn keja kat opis ni..but then aku just buat yg mana aku mmpu buat aje la kan…sbbnya aku sampai opis around 9am n 5 sharp aku dah cabut…heheheee

Raya aku n famili mmg happening.. orang lain sibuk kemas rumah buat kuih semua b4 raya..aku plak 2 mlm b4 raya melepak di restoran mamak..pekena nasi kandar di kulim…just aku, hubby n also abang2 ipar aku….wakakakakaaa..then mlm before raya, gi melepak di restoran abang man aku plak..layan steamboat, steak n tidak lupa gak melalak (bukan aku yer...BIL, abang man n also anak saudara aku..layan menyanyi atas pentas sambil diiringi band yg tak bertauliah..hehehehee)

raya pertama aku beraya bersama mertua, raya kedua turn aku beraya bersama famili aku….n raya ke 3 plak ada famili gathering di bukit Merah theme park..mmg ramai orang time tu..famili aku aje dah ‘book’ 18 bilik..…n yg bestnya..semua expenses aku,hubby n anak2 kali ni ditanggung oleh anak saudara aku yg tersayang (kalo tidak b4 this masing2 tong2 duit utk famili gathering ni)…heheheee…siap ada balance tickets utk all park yg boleh aku n famili guna bila2 masa aje…ntah la bila nak guna tiket2 tu…mmg happening la..anak2 yg paling happy..leh main air puas2..b4 this aku x pernah bawa bebudak tu main air..kalo gi bukit Merah pun just main mainan yg luar aje..but raya ke 3 tu mmg all out la…duduk dlm air sampai water park tutup…pastu balik bilik, rilexkan diri..around 8pm dinner ramai2..not bad la buffet dinner kat bukit Merah tu..lepas penuhkan perut, sambung main games & bumper car kat situ…then pekena teh tarik tepi tasik sambil bergossip...non-stop sungguh…

ntah pukui berapa balik ke bilik pun aku xtau…yg aku tau, tgh get ready nak tidur, kakak aku dtg ketuk pintu bilik..carik ubat demam utk anak abang Jan…abang Jan bawa anak2 dia..just dia n anak2…bini dia tgh pantang so dia tinggai bini, baby kecik n bibik di rumah meanwhile dia angkut anak 3 orang ke bukit Merah…mmg aku salute la abang jan aku tu…anak yg 1st baru darjah satu, yg 2nd sama umur 3sya n yg 3rd baru 3.5years…dia boleh ‘kepung’ anak2 tu sorang2….siap yg 1st tu demam mlm tu..sbb terkejut dok main air non stop kot…hehehee

lepas aje check out raya ke 4 tu…aku n famili cargas balik kg..mula2 igt nak pi makan kenduri rumah saudara mak aku tu…tp x larat la..letih siut…around 4pm plak melawat rumah terbuka geng bola hubby zaman dulu2…pastu mlm tu keluar lagi..but this time just aku n hubby…..anak2 dah selamat tidur..so diaorang aku tinggalkan di kg...kawan hubby dari KL turun ke kulim mlm tu…so both aku n hubby gi kulim berjumpa kawan hubby tu..around 3am baru aku n hubby sampai kat rumah…huhuhuuu..giller punya lewat…xpernah lagi ler selepas kawin kami buat perangai camni…wakakakaaaa

BIL aku plak akad nikah raya ke 5..so bertambah la ahli keluarga Phin…hehehee.. now aku bukan menantu tunggal la..but hopefully still menantu kesayangan ..wakakakaa..mmg x malu la…heheheeee

Orait..aku berhenti dulu di sini..banyak benda nak citer..but masa x mengizinkan..busy beb..heheheee…

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers