Sunday, January 11, 2009

cuti CNY

sunyi aje now..anak2 n hubby keluar..maybe gi bermain di tepi pantai..aku? seperti biasa, malas bergerak..hehehee

lepas checkout nanti nak gi Sg Ara..pi rumah mertua kejab n then hubby plak ada game ptg ni..dah lama hubby x main bola, ntah larat ke tidak dia nnt..selalunya just futsal aje..tu pun lama dah x pegi...

masa dok kemas2 tadi,teringat plak psl CNY nnt..kilang yg aku keja ntah ada or idak shutdown masa CNY nnt..kalo ada sure best kan?..hehehe..aku sebenarnya nak tingin nak pergi pantai timur..tingin nak gi kelate & also trgganu..last friday abg lim balik kg..dia bgtau CNY ni dia nak ke trgganu..ajak aku sekali..huhuuuu..i wishhh
aku kalo boleh kan, tingin nak gi sana ikut jln belah baling nun..singgah 1 mlm kat Banding then baru masuk kelate..rilex2 kat kelate pastu baru terjah trgganu..from there ikut kuantan n balik ke KL..pastu baru kembali ke utara..cewahhhh..cewahhh...banyak sungguh cuti aku n hubby kan..kalo ikut plan camtu, koman2 mesti 1 week...huhh..rasanya hanya mampu bermimpi aje laaa..dah le hubby cakap CNY ni dia rasanya xleh cuti (huhh..cuti berlambak,siap carry fwd dari last year+5days underground lg..tapi xleh cuti..kalo aku kot la..cuti ade 0.5 day aje as of now..hehehehe)

aku n hubby mmg rajin berjalan..that why kitaorang beli timeshare dgn LH..dpt 7nite etntitlement per year for 50 years..hahh..puehhhh..lps certain yrs, dpt duit balik (of course more dr yg kitoarang spend)..kalo sanggup tunggu sampai 50yrs, dpt le 50K(rasanya time tu anak2 aje le yg merasa duit ni)...kitaorang pilih LH sbb accomodation dia semuanya jenis apartment..amat le sesuai utk famili..thanks to dayu sbb perkenalkan benda alah ni kat aku n hubby..

huhh..melalut plak bercerita psl LH..berbalik pd cuti CNY..kalo ikut keadaan sekarang, rasanya kitaorang xleh pi mana2 le..duduk kg diam2...sedihhh..sedihhh..

camna plak dgn plan CNY korang?

p/s= bibik mak aku xde sekang..yeap si Asih dah balik indon 3rd Jan aritu..tp aku ada tepon dia semalam..dia kata nak balik keja dgn kitaorang balik..so now aku berdoa semoga menjadi kenyataan la..xleh hidup la xnpa asih..mak aku yg paling teruk..semnjak xde asih, dia mcm x bermaya..eventhough kebanyakan keja aku yg buat (jgn x caya, pas balik keja...aku sapu&mop lantai, basuh baju,sidai, iron ,cuci pinggan dapur..mmg letih siutttt..dah le rumah mak aku ni rumah lama..tiap2 ari kena mop..adehhhh)

3 comments:

iamja77 said...

aku mcm plan nak balik tepen jer masa CNY. Tapi nak tanya Hif dulu ok ke tak.

Cayalah Yati. Ko mmg isteri dan anak yang mithali la Yati. Kagum aku ngan ko. Banyak pahala.

LH tu mcm best saje... baper RM sebulan/setahun?

aku said...

hehehhehe
yati
aku pon berangan nak balik kelate lagi CNY ni
tp line aku jalan daaa...siap ade OT lagi
so, tergendala le plan aku


ye la...balik aritu x dan nak shopping abis
sebelum ni, balik kelate...x g shopping sgt sbb anak-anak kecik
jd balik aritu
pah anak anak ketidoran
aku kluar ber-2 je ngan hisham
memang gile le bershopping...

bile balik mai penang hisham siap cakap lagi....
issshhh...compare ngan rege d kelate...memang murah le
rugi x beli..bla..bla..bla

hahhahahhahahhahah

Anonymous said...

ja=cantik gak kalo ko balik tepen..kot2 aku leh terjah ko di tepen nnt..

mithali ka aku ja?..hahaha....dah tanggungjawab..kena la buat..

psl LH tu..aku pun lupa berapa riban kena letak as d/p..dlm 2K kot..yg aku tau time tu ada special price...monthly just 300 for 4 years (0 interest..so better opt bayar bulan2 dr bayar semua sekaligus)

ko nak try ke? kalo nak try dgr..nnt aku kasi no ko dekat orang LH utk ctc..

farah= ye ke murah?aisehhhhh..ni yg buat aku berkobar-kobar nak ke kelate ni...huhuhu

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers