Thursday, January 22, 2009

syamir n viva

mcm2 jadik dlm 1-2 hari (yg mana buatkan aku lagi x sabar utk berehat2 bersama kengkawan this coming saturday)..

semalam
before noon, hubby tepon aku..dia on the way ke kulim dgn kak lena n syamir...nak gi spital kulim as syamir masukkan bateri tepon mainan (mcm bateri jam tgn tu) dlm hidung..b4 that dah bawa ke klinik serdang..but serdang suruh gi spital kulim..after tinggaikan kak lena n syamir di spital, hubby ambik aku for lunch..after lunch, b4 sempat masuk keta, kak lena tepon..spital kulim xleh buat..diaorang suruh gi either spital BM or spital SP (sbb kat sana ada pakar)...adehhh...kesian aku tgk hubby..dah le dia x tidur2 lagi n keja mlm plak tu..so aku tepon bos, ambik emergency half day leave...aku angkut kak lena n syamir meanwhile hubby angkut anak2 n trus balik serdang (takut aku x sempat ambik anak2 di daycare ptg nnt)...

1st stop aku kat spital seberang jaya but diaorang pun xleh buat...so trus gi spital BM...trus masuk emergency..jumpa doktor n then pi xray...hidung syamir dah mula meleleh cecair kuning pekat..mcm karat punya kaler..after dpt keputusan x-ray baru jumpa pakar..aku bawa masuk syamir jumpa pakar as kak lena xmau masuk..1st dia kesian kat anak teruna dia tu (kalo aku pun) n 2nd syamir kompom akan melalak teruk if dia ada sekali (b4 that masa dlm xray room syamir melalak teruk..so 1st attempt nak ambik xray x jadik until kak lena panggil aku masuk sekali dlm bilik x-ray..dgn adanya aku..syamir trus behave)..alhamdullilah, pakar berjaya keluarkan bateri yg secoet tu...aku tgk 1st half of that bateri dah berkarat n pakar bgtau aku..kalo lambat bateri/karat tu bleh tembus isi..huhhhhh

around 5pm baru sampai balik ke kg..letih..letihh..

pagi tadi
viva xleh start.....waaaaaaaaaa...rupa2nya bateri punya probs..actually aku/hubby punya probs la...kitaorang x ambik kisah langsung psl air bateri..now terpaksa la terima padahnya..dulu xde issue as boleh kata aku antar keta for service every 1-2 months but now semenjak keja di kulim..viva x jln jauh..so dah lama le x antar keta for service..adehhh laaa..pas ni nak tukar ke maintenance free punya battery..senang..

so aku masuk keja lewat ari ni..kena tunggu hubby balik keja n then hubby antar aku n anak2 guna keta dia...huhuhu..

p/s=semalam sembang dgn kak ina..dah dpt candidate utk replace bibik asih..but rasanya kena tunggu around 1 month..for the time being..nak ambik temp. maid dulu..xterkampoi aku nak jaga rumah kg tu, mak nab pun dah x larat dan berbahaya tinggai mak nab sorang2 dlm rumah tu..dah beberapa kali mak nab masak n biarkan api terbuka sampai hangit masakan..nasib baik sedar awai,kalo tidak x tau la..mak nab mmg seorang yg pelupa,mudah sgt lupa apa2 benda yg dia buat now..so mmg bahaya tinggai mak nab sorang2 kat rumah kg tu....pas raya ciner ni Insyaallah boleh dpt temp. maid..lega rasanya hati ini..

5 comments:

Anonymous said...

Yati,

Reta la ni still dok pakai ayaq bateri ka ? Ka dah tak dak ?
I had the same problem, tp buleh la start cuma sign battery tu dok blinking. Rupanya alternator yang problem, memang kena tukaq jam tu jugak, or reta mati tengah jalan.
Kalu hat tu problem, memang kena siap duit. It happens, tak kira reta baru or lama.

Aku tukaq, kena aud1k. Menatang tu saja, sampai mcm tu punya rega !. Pakai reta ni, memang kena pakai duit sama.

yati abdul said...

rini..viva aku still guna bateri yg kena guna ayaq..keta azri aje guna bateri without ayaq..pasni aku nak kena tukar bateri dah la..nak guna bateri without ayaq sbb aku tau aku mmg pemalas nak check ayaq2 bateri...bateri now yg lama punya..yg original dpt dr perodua masa beli aritu...

tu la..pakai keta bukan aje kena pikiaq psl bayar duit bulan2 (keta hutang..hehehee) tp kena get ready duit sampingan utk benda2 yg xplan camni..

rina said...

eh sama kes ngan danial dulu hat masukkan bateri dalam lobang idung dia... hehehe

- tety - said...

huhu kes syamir sama mcm kes danial dulu, danial dulu wt masukkan batt power rangers die dlm hidung... Alya yg perasan die masukkan batt tuh... terus wt g hosp... huhu cuak giler aku ms dpt tau tuh... doc mmg ada ckp, kalo lambat wt kuar, batt akan berkarat dlm hidung sbb kemikal die + dah ada kes yg hidung jd belubang sbb lambat wt kuar...

masa danial kt dlm OT, kitong mmg x dibenarkan masuk... tp sib baik kejap jek proses die.. x pepasal kena bermalam kt APSH.... skang kalo aku tgk batt tuh, cepat2 aku kutip... pobia... huhuhu

aku said...

huhhhh
cukup mngerikan
sibbaik syamir habaq

wat nye x reti habaq...camne

tp, kes syamir ni x leh lawan kes kazen aku tu
telan bateri AA !!!!
siap wat frame lagi X-ray result dia tuhhhh!

alhamdulillah budak pun genius !
hahhaha
tp xde kena mngena ngan kes telan bateri tauuuuu

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers