Friday, January 23, 2009

cuti n shutdown

keja berlambak but semangat nak keja dah pudar utk minggu ni (biasa la kan,,,hehehee)...tambah plak dok fikir hubby dok round2 di SP now..kalo la aku x keja..sure leh 'merendek' dgn hubby...hubby ada 2 keja nak kena setel kat SP...1st, nak ambik road tax keta dia (minta tolong anak penakan aku uruskan road tax..semua dah ready...just nak kena pick up aje) n 2nd, berkaitan dgn maid...kami dah dpt candidate yg rasanya suitable utk bekerja di kg so today kena submit all particulars/dokumen kat agent...this time guna nama aku n hubby for this maid..semua discussion n perbincangan dgn agent, kak ina yg handle..kak ina manage to persuade agent utk kasi big discount (actually more to hutang agent tu dekat aku n hubby...panjang citernya...aku igt xdpt dah duit tu..tapi alhamdullilah le..dpt gak setelah lebih dari 2 tahun menunggu..rasanya agent tu malu alah dgn kak ina aku as BIL aku tu x-schoolmate agent tu..hehehe)...dgr kata dlm 2 minggu boleh dpt maid dah...hopefully betoi la kan..kadang2 depa ni janji manismu aje...

oh ya..start Feb ni, selama 2 bulan..aku just keja 4days in a week...kira keja 4 hari, cuti 3 hari (mcm keja shift la plak yer..hehehe)...shutdown every monday...habis le gaji aku(aku mana ada cuti maa..so unpaid leave aje la)....seingat-ingat aku la..selama aku keja sini, xpernah lagi aku dpt gaji penuh...huhuhuu...xpa la kan..dah takdir aku..look at the bright side...aku ada banyak masa utk famili..and at the same time, ada gak duit masuk bulan2 utk aku simpan or spend...betoi dak?..tapi kan..sure lagi best if depa shutdown every friday instead of monday...sbbnya if masa hubby cuti weekend, dia akan cuti 3 hari...friday, saturday n sunday...kan lagi best if time aku cuti hubby pun cuti...hehehee..lagipun kedah mmg cuti on friday..why la kilang ni buat shutdown on monday?..

okay la geng..aku x idea nak tulis dah...otak dok fikir psl esok aje..aku x start packing pun lagi..xpe la..packing esok pun sempat kan?..hehehee...aku akan try update blog ni masa aku cuti...oh ya..aku akan keja balik on 28th Jan ni...kilang ni xde shutdown masa CNY....waaaaaaaaaaa

1 comment:

aku said...

ohooo
ko kena shutdown everi monday yea

okeh le tu
leh ler start biz!

esok dah nak g bercuti
selamat berholiday yea!

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers