Friday, October 02, 2009

open house n besday party anak2..

hubby balik lewat mlm td..ada open house anak buah dia...so smlm dia bgtau aku..ada yg bertny about open house dia plak...lepas berbincang,Insyaallah kami bercadang utk buat open house beserta birthday anak2 dara on 17Oct ni..mula2 igt xmo buat open house dah since besday kakak awai Nov ni..but then ramai lak bertny..n bila buat besday kakak,amatlah xfair utk adik(sbb adik xde celebration pun..selalu sgt camtu)..so lepas campur tolak,ktaorang combine aje semuanya in 1 day...so kengkawan semua,sila block kalendar anda...insyaallah kalo semuanya menjadik, formal invitation akan menyusul dlm 7-10days nnt..

Antara shortlisted menu( so far la kan) utk open house dan besday party ni adalah nasi tomato (kena carik caterer),laksa (sendirian berhad),nasi himpit dan kuah kacang(sendirian berhad gak but for kuah kacang nak minta jasa baik MIL),ketupat dan serunding (beli kat luar),bihun goreng(maybe minta tolong kakak aku di SP) dan cakes(mesti la kan sbb buat besday party)..

sebenarnya,aku agak gabra..ye ler...mana pernah buat majlis yg boleh dikirakan agak besar ni..selalunya just a small party utk famili or kawan rapat aje..ni agak ramai yg akan dijemput..anak2 buah hubby aje dah cecah angka ratus(hubby kata turn up rate anak2 buah dia if ada function ke apa selalunya around 70%).. pastu geng2 rapat hubby (kilang T di Prai,kilang T di Bayan Lepas,geng bola,geng futsal,geng golf,geng Uni)..kawan2 di kilang sekarang lagi..then famili aku (ye ler,raya ke3 haritu just utk famili hubby)dan juga kengkawan aku...n kebanyakannya pasti akan dtg bersama famili masing2.nak kena carik khemah bagai..woww..boleh ke ni?? 17Oct lagi 2weeks aje..nak buat 1 week after that,hubby keja weekend tu..nak buat in Nov dah habis syawal..seriously aku agak takut..sempat ke?cukup ke makanan nnt? datang ke orang nanti?..n then party pack utk besday anak2 aku..waaaa...camna ni? brp banyak aku nak kena carik or buat? boleh ke ni?...waaa..jiwa kacau..jiwa kacau..

nak kena bincang lagi dgn hubby ni..

anyway, pagi ni aku nak gi round2 kat pulau kejab..actually main intention nak gi lawat geng lunch aku masa keja di A yg masuk spital...pastu kalo ada masa,maybe gi QB..nasib baik hubby cuti arini, so bab hantar n ambik anak2 akan diuruskan dia (ye ler, lepas hantar anak dia boleh pi menebas..then habis menebas boleh ler dia ambik anak2..mana dia xmo kan?)..

orait ler..nak pi bersiap-siap ni...nak gi rilex2kan fikiran jab..hahahaaa..alasan..alasannnnn...

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers