Tuesday, June 22, 2010

dentist

gigi aku tak cantik...aku tak tahu kepentingan gigi sampai le aku dah besar...biasa la anak kampung mcm aku ni...mak n bapak aku mana ambik berat sgt psl kebersihan gigi semua ni...seingat aku, diaorang just beli berus gigi utk aku...n pandai2 le aku nak jaga..cuma time2 cuti sekolah or masa kakak2 n abang2 aku balik kampung baru diaorang 'drill' aku psl kepentingan gigi ni...paksa aku berus gigi semua...bawa aku jumpa dentist..

so now, aku cuba utk terapkan pd anak2 aku betapa pentingnya kebersihan gigi...aku dekatkan diaorang dgn dentist...aku tak mahu diaorang menerima nasib seperti aku..n now aku dah jumpa dentist yg sesuai utk anak2 aku...before tis, diaorang berjumpa dentist di one of the private hospitals di tanjung but then doc tu plak pindah ke brunei...pastu aku bawa diaorang berjumpa 2-3 dentist yg berlainan n yg terakhir sekali, dentist di tmn pauh jaya rsnya..bg aku dentist tu tak beberapa pandai ambik hati kanak2, n agak kasar la..so ada 1 time tu si emma meraung non stop for 1 freaking hour(mana tak nangis..dia pi tunjuk jarum yg sebesar lengan dekat budak tu...takut giller le hamba Allah tu)..jenuh la nak pujuk semua...kakak plak bila tgk keadaan adik mcm tu, trus xmo jumpa dentist...anak2 aku sanggup tahan sakit gigi dari berjumpa dentist...mmg masalah sungguh..

baru2 ni,seorang kawan telah memperkenalkan tis 1 place dekat aku...Penang International D*ntal College (P*DC)...so aku cuba bawa anak2 aku ke sana...Alhamdulillah serasi dgn anak2 aku...walaupun kat situ setiap procedure mengambil masa yg agak lama (ye ler, dgn pelatih siap ambik nota semua..ada sesi soal jawab between pelatih dgn lecturer/dentist), but then anak2 aku happy....so far dah 3 kali aku bawa emma ke sana n yesterday adalah pengalaman yg pertama utk trisya...walaupun trisya menangis semasa gigi dia dicabut semalam (aku tak rasa dia sakit since emma tak nangis pun masa gigi dia kena cabut, aku rasa kakak menangis kerana takut or seriau since kakak ni soft sikit berbanding adik) but kakak trisya tak ada masalah utk datang ke situ lg...pelatih2 n lecturer/dentist di situ mmg friendly, pandai ambik hati budak2, n setiap benda yg diaorang nak buat, diaorang akan terangkan dekat aku n also anak2.... both aku n hubby berpuas hati dgn perkhidmatan yg diaorang beri...yg bonusnya, semuanya free...aaaaa...FREE...terkejut gak aku n hubby waktu mula2 datang dulu..kitaorang siap tggu nak bayar semua...sekali diaorang kata for kids under 12years, all procedure free of charge...

so utk kengkawan di area utara ni, if korang dok carik2 dentist utk anak2 korang...sila ler ke P*DC..tp time opis hour aje tau..weekend n public holiday diaorang tak buka...

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers