Tuesday, June 08, 2010

happy...happy....happy :-)

mak nab kata "aku dah tak larat...aku dah tua..ntah berapa lama lagi nak menungkat dunia"..mak nab letih tgk keadaan rumah dia...aku tau mak nab sedih...dulu masa muda2,man nab mmg rajin dlm menjaga rumah n also sekeliling rumah...rumah kampung mak nab pernah 2-3 kali dpt hadiah rumah terbersih/tercantik masa aku kecik2 dulu..dpt beribu-ribu ringgit gak sbg hadiah..mak nab mmg berbangga dgn rumah kampung dia..tapi bila dah tua,mak nab hanya bergantung pd pembantu rumah indonesia utk menjaga semua itu...walaupun tak se'perfect' penjagaan mak nab sewaktu muda (seriously..dulu nak carik rumput or lalang atas tanah mmg payah sekali..sekeliling putih bersih dgn pasir dan juga pokok2 hiasan n buah2an)..semenjak kepulangan bibik sari ke indon,amat payah utk mendapat replacement yg menepati piawai mak nab..ntah la..

that why setiap kali balik kampung, aku akan membibikkan diri ini..sewaktu aku memberus,menyental,mop dan mencuci, mak nab akan mengikut aku..dia akan duduk di atas kerusi sambil bercerita apa saja yang terlintas di hati dia..dan waktu tu aku tau yg mak nab gembira....aku tak rajin..cuma aku rasa aku perlu buat semua itu utk mak nab..sbb aku sayang mak nab....kalau dlm famili aku, aku rasa aku ler yg paling 'rajin' sekali..sehinggakan aku digelar 'kelbal' iaitu singkatan bagi keldai dan juga baghal...dah ler pemalas, masuk dapur amatlah jarang2 sekali..kalau masuk dapur pun maybe utk masak air aje...sehinggakan ada one time tu, salah seorang abang aku pernah berkata "kesian sungguh la sapa2 yg berkawin dgn hang nanti yat* ooooi"...

now bila keadaan tak mengizinkan utk aku membibikkan diri, aku merasa amatlah bersalah dan juga sedih...terasa berat sgt utk balik ke kampung..bukan aku tak rindu pd mak nab dan juga kampung...just berasa serba salah dan juga bersalah....few days ago,aku berjaya mendapat penyelesaiannya...jawapannya adalah daily maid...yayyyy...disebabkan tiada khidmat daily maid di kg so aku terpaksa menggunakan perkhidmatan agen yg aku selalu gunakan di rumah juru
(aku opt for 9am-7pm punya servis, so sempat le utk balik kampung,mengemas n kembali ke juru on the sama day)...thanks to daily maid (n also thanks to hubby kerana sudi membayarnya),rumah mak nab kembali ceria...bukan itu aje, wajah mak nab pun kembali ceria...dan yg menggembirakan lg, kakak aku dari kajang balik kampung harini...n she will be staying there until this coming sunday....lagi ler happy mak nab...n bila mak nab happy,aku lagi ler happy...happy...happy...and HAPPYYYYYYYYYYYY....

itu aje ler cerita aku utk hari ini... :-)

1 comment:

iamja77 said...

best kan kasi orang happy.. aku pun happy membacanya...

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers