Monday, December 17, 2007

aku

lama gak aku menyepi yer..heheheee...biasa la kan..sometimes kita perlukan masa utk diri sendiri...

harini aku duduk di rumah lagi...berehat...tapi xde ler berehat sgt pun..susah bila anak2 x beberapa faham ttg ibu perlukan masa utk berehat n xleh nak gi jalan mana2...since last saturday lagi kakak dok asyik ajak aku berjalan...nak gi sana la..nak gi sini...last2 aku keluar gak..bawa diaorang gi playground...

arini kakak sibuk nak gi library plak...adoooi la...susah sungguh..adik plak sibuk nak berdukung...pening aku.....adik bangun around 5am this morning...ajak aku keluar bilik...pastu ajak gi sana sini...nak benda tu..nak benda ni...adik asyik mengamuk aje pagi ni...last2 aku buka youtube..carik citer barney...trus adik diam...legaaaa... adik happy melayan barney di screen...bukan aje adik..kakak pun join sekali...ada gak dlm 1.5 hours diaorang 'conquer' notebook aku ni...lepas satu satu..nasib baik banyak gak videoclips barney dlm youtube tu....

dlm seminggu dua ni...aku banyak berfikir...berfikir ttg masa depan aku n famili..actually banyak plan aku ni...n last friday aku dah mengatur langkah pertama aku...

harini aku bersembang dgn kak ani aku...dia amat bersetuju dgn apa yg aku buat n dia akan 'join' aku once aku dah 'ok' utk uruskan semua benda2 tu...alhamdullilah...so far aku dah ada 6 orang..diri aku sendiri, hubby, hanim, kak ani, eiza and also si rodz*.....hanim berjanji utk 'tolong' aku nanti n begitu juga hubby....so hopefully this is the 'one' for me la....

this is not just for me..but for my family as well...boleh ler kot nanti aku uruskan anak2 di rumah, hantar diaorang gi sekolah, gi kelas tambahan ke....gi mana2 aje...boleh monitor perkembangan diaorang..n maybe tambah lagi ahli kelurga without needed to worry about childcare semua...and also have my own income xnpa perlu depend dekat hubby...huhuhuuu...berangan.. berangannn...heheheee

semua ni maybe hanya akan tercapai lepas 3-4 tahun aje lagi kan...sementara tu aku still kena keja opis la....but tapi x kisah ler kan..at least aku dah mengatur langkah aku..tidak hanya berangan kosong...huhuuhuuu

apa yg aku buat ni?...once dah compom semua..once dah ok..baru aku akan war2kan yer...maybe early Feb 08 or end of March 08 baru leh dpt confirmation.....tungguuuuuuuuu :-)

5 comments:

Anonymous said...

aku mcm bleh agak jer... tp xpelah aku tunggu ko war2kan...

Anonymous said...

hehehe rina...aku rasa betoi kalo apa yg aku agak ko agakkan ittew..wakakakaaka...

Anonymous said...

wish you all the best!!

wan said...

kekeke aku tau.. singkatan untuk "PM" kan hehehehe.. aku jua dah mengatur langkah... ramai gile kat taman aku ni buat.. tapi x kisah aku tak target ramai pun, aku target ahli kuarga sajor.. tgk la keadaan..

NunuCute said...

asal aku tak tau ni

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers