Sunday, December 02, 2007

cerita ceriti aku n anak-anak

baru balik aje dari restaurant abg man aku..kenyang...as usual aku ambik steamboat..x le heavy sgt utk makan mlm2 camni...band yg perform mlm ni pun not bad...tapi aku terpksa balik awai sbb esok keja...tadi ada si hazama (aku x beberapa kenal pun..si nisa la yg citer n tunjukkan dekat aku..biasa la..aku mana ada tgk tv dah now..mcm katak bawah tempurung)..makan di situ..dgr ura-ura diaorang akan jemput dia nyanyi di atas stage...but aku x sempat la nak tgk..dah lewat...anyway..catatan aku utk weekend ni

friday
-tepat 3pm aku blah..gi rumah PIL..sembang2 sikit n trus cabut ke TBBH..SIL ikut sekali
-check in around 4.20pm...rilex2 dlm bilik
-6.20pm turun bawah..actually malas but since kakak nak mandi kolam sgt..terpksa gak turun..adik takut air la plak now...ntah psl apa..kakak seronok main air meanwhile adik main di playground aje
-7pm naik ke atas bilik...malas nak bergerak mana2 dah..mula2 ingat nak turun makan di bawah...but SIL bgtau dia bukannya nak makan sgt..so rugi la plak nak ambik buffet dinner..last2 ambik room service aje..aku n SIL order spaghetti..bibik la nak makan nasi so aku order nasi goreng utk dia..anak2 just share makan makanan semua orang...diaorang bukan makan banyak pun...

saturday
-adik bangun awai...dia kejutkan aku ajak bermain..sabar aje la..
-layan lagu kanak2 di tv..
-around 8.30 baru turun makan breakfast..time ni aku teringatkan hubby..kalo dia ada..memang best makan2 buffet ni..SIL n bibik makan sikit aje..x best sungguh la..kalo ada hubby sure dia akan temankan aku makan puas2 punya..kan sayang kan :-)
-bawa adik n kakak bermain pasir di tepi laut..lepas puas, baru bawa diaorang mandi kolam..sekali lagi adik xmo masuk kolam..bibik n SIL layan adik bermain di playground meanwhile aku jaga kakak di pool...
-11am check out
-singgah rumah pak tih hubby...lama la jugak duduk di sana...borak2 dgn pak tih n mak tih psl persediaan diaorang utk gi haji (MIL tumpang diaorang la utk gi haji 5th dec ni..pak tih adik MIL)
-around 1pm baru bertolak ke rumah PIL..rilex2 di situ around 1 hour..after lunch baru cargas balik kg
-sampai kg, kak ani n suami dah ada di rumah...around 1 hour later..abang jan n famili lak sampai...lepas tu baru kak ina n famili sampai..then hanim n family n last sekali baru kak uyah n famili...memang happening la ptg tu..dgn bbq semua..rupa2nya haritu birthday abang razak aku...patut la kak ina sibuk nak buat bbq semua..sempena birthday hubby dia..hehehee..
-around 11pm baru kak A n famili sampai..elok la majlis dah tamat..nasib baik teringat utk simpankan makanan utk diaorang...

sunday
-hari malas2an utk aku..lepas subuh aku hentam tidur balik..anak2 pandai bawa diri..bangun dari tidur trus keluar bilik..x kacau pun aku...legaaaa...ye lah..banyak kengkawan...so diaorang dah x kisahkan aku...
-bila aku bangun tidur, mak tgh sibuk psl nak gi ke pejabat haiwan..carik ubat ayam..terkejut aku..rupa2nya a day earlier mak aku dah beli 50 ekor anak itik + ayam !!! ..mak aku ni memang rajin bab2 camni...dia pun rajin berkebun di belakang rumah...tanam pokok bendi, keledek, ubi kemili, cili n macam2 lagi la...dia kata kalo dia x berpeluh..dia sure akan rasa mcm nak demam punya..since ada bibik utk uruskan hal2 rumah..dia akan concentrate dgn aktiviti di luar rumah..isi masa lapang dgn benda2 kesukaan dia...
-ptg aku siapkan 'homework' yg boss kasi..alhamdullillah..semua settle within 2 hours...legaaaa sgt2
-around 6pm aku bawa anak2 aku n also anak2 penakan ke taman rekreasi di pekan serdang..kasi can utk diaorang bermain di playground for about 1 hour...seronok tgk budak2 enjoying themselves...even si shamir yg baru 1 tahun lebih tu pun ikut sekali..

okay lah..aku dgr ada keta berhenti di luar..rasanya kak A n famili..diaorang keluar tgh hari tadi...ambik anak dara di utp....

till tomorrow..bye2 for now :-)

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers