Wednesday, December 05, 2007

citer aku arini

arini by 5.15pm aku dh sampai rumah..heheheee...aku ambik half day arini..antar MIL gi airport..dia nak gi haji...MIL last minute baru dpt gi haji ni..kira rezeki dia la..b4 this check kata x dpt...pastu dapat lak..but terpaksa gi naik di KL since tempat yg available just di KL..so harini MIL fly ke KL...gi Kelana Jaya dulu....tgh mlm baru naik flight gi mekah..

tadi 12pm sharp aku keluar dari opis..sampai rumah PIL..aku tgk ramai dah dlm rumah..tgh menjamu selera..pastu sorang2 tny aku..baru sampai ke?..terpaksa aku jawab 2 3 kali gak..ni dari opis ni...rupa2nya MIL dah gi airport dah...patut la semua pakat tny aku baru sampai ke...iskh..ikshh..menantu jenis apa aku ni..but nak buat camna kan..cuti dah xde :-(

mula2 ingat nak cargas terus ke aiport but since SIL nak ikut sekali..terpaksa aku tunggu...nak kena tunggu sampai rumah kosong baru boleh keluar...sblm aku keluar..sempat makan..sedap menu arini...rendang ayam, gulai ikan kering, sayur lemak, ulam, sambal n ada le 1-2 jenis kuih...semua ni Cik yg masak rasanya..

around 1.30pm baru aku,SIL, Yana n also Mira(tunang BIL#2--orang Ipoh) sampai ke airport..tgk2 MIL xde...yg ada just BIL#2...rupanya MIL gi solat di surau airport..nasib baik Makcik Minah (jiran) ada temankan MIL aku tu...around 2pm baru Paktih n Maktih sampai...aku tgk mata Maktih merah dah masa sampai tu...Maktih memang jenis 'sentimental value' sikit..ramai la saudara mara hubby time tu...even Pak Chaq n Mak Chaq pun turun dari KL...diaorang kata di Kelana Jaya x boleh jumpa jemaah haji ni...that why diaorang turun dari KL nak jumpa Maktih,Paktih n also MIL..

Alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar..MIL setiasa tersenyum..aku tau MIL happy...tercapai jugak hasratnya..memang x sangka la...sblm diaorang bertolak...aku sempat berpesan dgn MIL...jgn risau psl orang2 di sini..sini ramai saudara mara..just kalo MIL teringatkan kami...doakan utk kami semua di sana....and surprisingly aku tgk FIL cool aje...alhamdullilah la...seingat-ingat aku FIL mana pernah berpisah lama2 dgn MIL(lebih kurang cam aku n hubby..hehehe)..paling lama 2-3 hari kot...time FIL pergi melawat saudara mara dia di seberang prai...itu aje...FIL memang manja dgn MIL.. :-)

around 3pm..lepas MIL, paktih n maktih masuk ke dlm..kami semua beransur pulang...this time SIL,Yana, Mira and Siti (anak paktam) naik keta dgn aku..aku berehat kejab di rumah PIL...n sempat gak tapau 1-2 jenis lauk utk dibawa balik kg...around 3.40pm aku balik..on the way back, singgah kejab di Tesco....

sampai aje di rumah..aku terima sms dari BIL#1..."K Yati dah smpai umh ka? Lupa nk habaq td. Klu ada apa2.Nk mnta tlng apa2.Tlepn la gtau jgan segan2..."

Alhamdulillah :-)

2 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah... tercapai gak hajat MIL mu nk p buat haji. mudah2an semenya selamat.

mesti sebakkan baca sms tu... huhuhu.

- tety - said...

smoga MIL mu selamat pergi & selamat balik & mendapat haji mabrur. Amin.

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers