Wednesday, December 19, 2007

kampung saya

post utk kali ini, saya akan bawa anda semua 'berkenalan' dgn kampung saya (kawasan rumah emak saya to be exact)...di sinilah saya dilahirkan dan dibesarkan..even now saya masih 'menumpang' di sini..heheheee..sememangnya saya adalah ANAK KAMPUNG :-)


ini rumah emak saya...saya sedar2 dah ada rumah ni....emak saya n arwah bapak saya memang suka tanam pokok besar keliling rumah..bila dah terlampau besar sgt..akhirnya terpaksa tebang..pokok sebelah yg besar tu pokok buah pala (nutmeg) tau...

ini plak project terbaru emak saya..tempat melepak di luar utk anak2 n cucu2 tersayang... actually dah lama emak saya suarakan pd saya utk tolong survey kerusi2 utk di letakkan di laman..tapi seperti biasa la kan..saya 'terlupa'..one day bila balik keja..benda alah ni dah ada depan rumah..rupa2nya emak saya sendiri gi cari di kedai n uruskan dgn tauke kedai tu...huhuhuuuu

ini project terbengkalai..project abang ipar saya (suami kak ani..hehehee)..ada kolam dlm tu..last2 emak saya tutup dgn pagar as dia takut cucu2 yg kecik jatuh dlm kolam itu..bahayaaaaaa...

jalan ni baru di bina tahun ni..dari jalan besar hingga ke depan pintu rumah abg lid..tanah di sebelah milik kak ani..dia beli few years ago..nak bina rumah bila dia bersara nanti..now emak guna tanah ni utk bercucuk tanam..

ini anak2 itik emak saya(yg saya citerkan dulu)...hampir runtuh pagar tu di'keja'kan oleh anak saya yg kecik (si adik) ...dia kata dia nak 'sayang' itik2 itu..huhuhuu


ini rumah emak saya juga..di belakang rumah yg kami duduk sekarang..emak saya sewakan aje....cuba tgk tu..rumah sewa emak saya ni ada Astro..tapi rumah yg kami duduk xde..huhuhuuu


ini ler penghujung jalan tu..di hujung tu rumah abang lid saya..rumah no 2 utk anak2 saya...:-)
di belakang rumah abang lid ada kebun kelapa sawit..arwah bapak saya yg usahakan dulu..now emak yg continue menguruskan kebun tu..kecik2 dulu saya cukup suka bermain di situ..tangkap anak ikan (ada anak sungai n bekas lombong di situ) n also lastik kera2 yg berkeliaran dgn geng kampung saya..tapi dgr kata tempat tu 'keras'..banyak orang ternampak benda yg tidak sepatutnya nampak...uhhuuhuu..termasuklah abang2 dan juga kakak2 saya...eeeeiiiiii..seraammmm..
itu lah aje yg dpt saya 'share' kali ini...hehehehee...

1 comment:

Anonymous said...

syoknya tgk kampung mu yati... tenang jer.

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers