Tuesday, July 08, 2008

diri aku

Letih la now…rasa cam x bermaya…huhuhuu..mencabar jugak bila xde bibik ni..dah hampir 5 bulan aku xde bibik..so far semua okay ler..just bab kemas rumah,cuci tingkap lantai itu aje yg buat aku pening/letih…actually boleh aje tutup sebelah mata,..serabut kepala otak bila tgk rumah berterabur..actually aku pun bukan jenis rajin/pandai mengemas pun..just bila semua terasa bersih n tersusun, seronok sikit perasaan ni..tambah2 plak kesihatan aku yg x mengizinkan n banyak plak rumah jiran2 dok di"renovate" time ni..habis habuk semua..bila sekali kena, jenuh la aku..biji mata terasa kering giller then gatai, hidung berair n bersin x henti-henti..hubby cakap hidung aku ni filter K&N..sabar aje la kan…

Meh kita tgk aktiviti aku semalam…

12.15am : tidur (lepas habis layan CSI-time ni aje la yg aku leh tgk tibi)
6:00am : bangun tidur, mandi n solat..
6.30am: siapkan breakfast n buat milo (for the kids)..basuh botol susu n sapu sampah di tingkat bawah
6.45am :anak2 bangun tidur..biar diaorang lepak depan tv dulu…kemaskan bilik tidur…hubby gi keja
6.55am: mandikan budak berdua..siapkan pakai baju n ikat rambut cun2 utk kakak
7.05am: suapkan breakfast (kalo x suap nanti diaorang makan sikit sgt) sambil bebudak layan tibi
7.20am :time utk aku bersiap-siap..(aku x de solek2,just pakai jeans+baju n tudung)
7.30am: angkut barang2 masuk keta (notebook aku, beg2 bebudak, raga baju-aku angkat stok 1 minggu ke daycare and also toto diaorang)..jerit suruh bebudak turun ke dapur n minum milo suam diaorang….
7:40am: kunci pintu semua,pasang alarm n trus cargas ke daycare
7:45am: keluar dari daycare..
9.00am : sampai opis (jammed giller semalam..tensen akak)
12:05pm:cargas ke QB…niat nak ke pejabat pos..tp x terhasil..ramai giller orang..menci aku..menci..tertangguh lagi keja aku..sorry yer ja
1:30pm:masuk opis..sambung keja
5:00pm: cabut, singgah di Tesco..beli barang2 basah utk dinner + serba sikit barang makanan utk bebudak
5:45pm: keluar dari Tesco..luckilly bridge x jammed…
6:25pm: ambik anak2 dari daycare…balik rumah n start bersilat di dapur…sambil memasak, basuh baju satu round…
7:25pm: bagi anak2 makan sambil aku hentam sekali..pas siap semua..siapkan botol susu coklat HL sorang satu n biar diaorang layan kartun di tv..mandi
8:00pm:hubby sampai..solat marghrib..
8:25pm:siapkan botol susu anak2 utk diangkut ke dlm bilik tidur, iron baju sekolah diaorang n sidai baju..rilex kejab di ruang tamu as dah x larat nak bergerak…
9:15pm : hubby tidurkan anak2…dgn dia sekali tertidur…adoi laaa….kemaskan tingkat atas..susun mainan bebudak yg berterabur depan tv..lepak depan tv…..niat nak buka notebook..check keja but xde kudrat semalam…letih giller..terlekat atas sofa depan tv..tertidur.sedar2 House kat tv..layan House sampai habis n trus masuk bilik..solat n dummmm..tidurrrrrrrr…

Aku now cepat letih la..x bermaya..korang tau ke benda apa2 yg boleh aku makan mcm food supplement/vitamin/kopi etc yg boleh tolong aku? Tp aku xleh makan benda2 yg panas as hidung aku ni jenis alah pd benda panas (selain habuk)..n 1 more thing..kalo panas sgt..mula ler mulut2 aku akan pecah…banyak masalah sungguhkan…

Kerja opis aku now bertimbun-timbun..banyak benda yg aku KIV dulu..then dgn keja PM lagi..even aku pun x puas hati dgn keja2 aku now…tu aku cakap dekat hubby…if dia dpt pekerja mcm aku..apa yg dia nak buat? Dia leh kata dia happy..at least dia xyah pening2 kepala nak letak ranking n bg increment..sbb dia dah ada aku utk letak ranking yg bawah sekali (utk cukupkan kuota)..huhuu..kesitu la plak dia..

Ntah la...maybe b4 this hidup aku leisure sikit sbb ada helper..since kakak umur 5 bulan aku dah ada helper..just now aje aku on my own..tp ada gak benda yg bagus..bila xde helper ni, anak2 lagi rapat dgn aku dan hubby…aku n hubby pun xyah pening2 kepala memikirkan gelagat si bibik indon n juga risau psl anak2..kepala aku now dah rilex la... just badan aje yg sakit sikit..

hehehe..nak buat camna kan?

1 comment:

aku said...

heheh...makan ler mentalk!
alaa...g lemassage ke...layan spa ke...sauna ke
duit banyak bdn x sihat x baik jugak...

wei...ape kata pasal urus rumah seminggu skali lap lantai ke lap cermin ke
ambik helper yg bayar ikut jam je
hehehhe
okay ape...

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers