Friday, July 04, 2008

melalut sana sini

Hari ni aku free giller di opis…leh kata semua dari planning dept xde, n now rasanya tgh bergumbira di Lost World Tambun Ipoh…aku leh pi sbb xde sapa nak antar n ambik anak2 dari daycare…ye ler..kalo nak pi..awai subuh dah nak kena ready then around 8pm baru akan sampai penang…mana boleh..huhuhuu..tapi x kisah la..aku pun bukan gemar2 sgt nak gi tempat2 camtu, tambah2 la now aku tgh ‘red flag’.

Semalam aku ada can nak bersembang2 dgn hubby since SIL aku dtg (dia tidur semalam di rumah juru, pagi tadi aku antar dia balik rumah PIL b4 dtg opis)..at least dia ada utk layan si kakak..adik plak around 7pm dah selamat ke la la land…awai siutttt..x sempat dinner…kononnya dia x tidur siang masa di daycare semalam..aman dunia kejab..hahahaaa…

hubby citer start next week dia akan masuk normal shift balik..ntah la sampai bila (maybe after building 2 start operation kot?)….nampak gaya after this, semua hal anak2 aku terpaksa uruskan sorang diri la..if dia keja shift (day or night), at least dia banyak cuti..n selalunya time weekdays dia akan cuti either 2 or 3 hari..at least time dia cuti, boleh ler dia take over utk uruskan anak2…dpt ler aku ‘rehat’ n tumpukan perhatian lebih sikit dekat keja aku di opis..xpa la.. look at the bright side, at least now dia boleh balik awai sikit (boleh ke???) since now dia keja 8-5, no longer 7-7…n malam2 compom dia akan di rumah..xde le aku lonely sgt mcm time dia keja night shift…n boleh ler kot aku luangkan lebih masa di dapur setiap ptg utk prepare dinner since dia boleh tgkkan anak2 bermain di luar…

Dgr citer, start Aug 08 ni, FS akan bagi gaji 2x sebulan (huhuu..gomen x jadik buat but now FS plak nak “implement” benda ni)..dulu A pun bg gaji 2x sebulan..semenjak tahun brapa ntah..diaorang tukar ke 1x sebulan…now co hubby lak nak buat camtu..huhuhuu..aku xtau la benda ni bagus or not..maybe bagus sbb duit x pernah putus la..tp kalo nak simpan, maybe susah sikit kot? ntah la…aku pun xtau..actually by right semua benda sama aje (amount ttp sama..hahahaa) tp tu lar..biasa la..manusia ni sementara nak get used dgn perubahan..will takes some time rite?...n dgr citer jugak yg FS nak review transportation allowance diaorang since rega minyak dah naik…wowwww…kalo betol bagus la kan…kalo tak, xpa la..Alhamdulillah sbb apa yg ada now pun sepatutnya dah lebih dari cukup, Insyaallah…

Mlm ni aku nak balik kg..maybe singgah di kulim kejab..ambik hubby..next day awai pagi aku plan hantar hubby ke kilang then trus cargas ke penang..aku kena antar mak aku ke airport..mak aku nak ke sabah ..anak saudara aku bertunang esok so mak aku plan duduk 1 week kat sana..biasa la ..sekali sekala berjumpa dgn cucu tu..cucu tu now duduk di London( sama umur aku, pi sana sambung belajar ....huhuuhu....nak jadik doktor pakar kata kan..even keja pun di spital sana..nak timba pengalaman bekerja di perantauan)…ntah bila la dia nak balik trus ke Msia..but now dia pun akan bertunang dgn mat saleh…nampak gaya trus menetap dia la kat sana…aku still igt kata2 abang ipar aku tu (suami pd kak aku di sabah)…dia kata dulu dia bawa “lari” kakak aku dari mak aku (bawa kakak aku menetap di sabah)..now turn dia la plak…anak dia akan ‘dibawa lari’ ke tempat lain..at least mak aku dulu, kakak aku just duduk di sebrang laut, but still dlm Msia..kira dekat la jugak nak balik kg semua....now bila turn dia, anak dia duduk lagi ler jauh..dah le tu..lain negara n lain benua la plak..hehehee..mcm2 sungguh la abang ipar aku tu…

gambar masa aku pi sabah dulu..mak aku (rilex aje mak aku ni..pi mana2 pun still dgn kain batik dia..hahaahaha), kakak n abang ipar aku...

wow..panjang lebar gak yer aku menulis arini..melalut sana sini..hahahaa..nampak sgt xde keja kan…wakakakaaaa….

1 comment:

Anonymous said...

biasa le..melalut sana-mlalut sini
ati tengah senang

okay le tu dpt komisen byk tu
berbaloi le ngan penat lelah ang

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers