Monday, July 21, 2008

mcm2 sungguh

Friday
-balik dari opis singgah di sunway carnival..sajer jln2 sambil cuci mata..
-masuk guardians, angkut few barang2 penting and also multivitamins utk hubby (lately hubby plak yg komplen dia selalu letih2..hehehehe)
-angkut hubby di FS and singgah dinner di area tmn selasih kulim..pekena steak lada itam + cendawan butang (tu dia..di alih bahasakan..sedap plak nampak sebutan dia kan..hehehe)..anyway..mmg sedap weeeiiii…tender n juicy….kompom akan dtg lagi after this

Saturday
-bawa adik ke Pantai..ambik neb and few ubat-ubatan utk asthma..
-lunch n lepak di rumah PIL
-tuju ke taiping
-antar kain aku n anak2 dekat tailor di taiping..
-after maghrib, keluar dgn hubby round2 pekan taiping (anak2 tinggai di rumah kak ina as diaorang seronok bermain,)
-nampak kedai kain di pekan kemunting tgh buat sales besar-besaran..siap tulis hendak tutup dlm masa terdekat..trus singgah…
-naik tanduk aku jadiknya..angkut 5 pasang kain + 2 tudung/scarf ..
-sblm balik kg, tinggai 3 pasang kain dekat kak ina..minta tolong dia utk passkan dekat tailor…2 pasang lagi aku bawa balik utk MIL & SIL….
-mmg murah gegiller kain2 di kemunting..huhuhuu

Sunday
-bangun pagi n trus terjah market serdang dgn hubby
-around 3pm, cabut ke pekan serdang lg..kengkonnonya nak kalerkan rambut (dgn izin hubby yer tuan2 n puan2)..tp frust gila orang ramai..maleih le aku nak tunggu…
-6pm angkut anak2 keluar…gi sunway carnival..al kisah hubby ternampak iklan al-ikhsan dlm paper..nampak kasut comei utk anak dara sulung..trus ajak keluar
-hubby rasa bersalah dekat anak dara sulung dia..sbbnya semua kasut n sandal yg dia beli masa gi US aritu x padan dgn kakak..except 1 aje..tu pun dah ketat n susah nak pakai..yg happy tentulah adik..secara automatic, semua jadik hak milik adik…huhuhuu
-sampai di al-ikhsan, kasut yg nampak cam sesuai di dlm paper rupa2nya x sesuai utk anak dara..luckilly ada 1 yg comei lote n bersesuai utk kakak..apa lagi..angkut ler…
-dinner n maghrib di sunway carnival..
-masa keluar dari parking area, tiba2 aje ada probs dgn keta (brek indicator x padam bila turunkan handbrek)…adoi la…risau ati ni..tp truskan juga perjalanan as mana ada pusat service buka mlm2..
-singgah rumah juru, angkut susu + few barang2 lain (minggu ni still duduk di kg as adik kurang sihat)..

Monday
-time pagi tadi tgk keta dah ok..brek indicator berfungsi dgn baik..so suspect problem semalam bcoz hujan lebat…cewahhh..pandai kan aku…wakakakaa
-b4 masuk bridge tadi, problem tu mai balik..cisss..cissss…cisssss..nasib baik x lepas plaza tol lagi..belok ke kiri n trus cargas ke perodua service center di autocity…
-call kawan di opis..bgtau aku masuk lewat arini
-nganga around 2 jam jugak di service center..rupa2nya ada masalah dgn motor wiper viva..short circuit ke apa ntah..part xde dlm stok..dlm 1-2 minggu jugak le kena menunggu..tp xde problem apa2 dgn keta..still selamat utk aku guna..nasib baik…
-b4 masuk opis, singgah kejab di QB…masuk jusco..angkut air + tapau lunch as banyak keja kena settle..xtau la whether aku leh cabut awai or not arini..


Huhuhuuu…mcm2 sungguh kan…

2 comments:

aku said...

kete aku pun penah jd mcm ang tu dulu
selepas tunjuk ajar member aku
hehehhe
taruh minyak break je
prob tu ilang
try le...x yah g anta service centre tu dulu

aku said...

aloo...


u've been tag !
g blog aku utk ambik homework

at
http://farah-momma-hd.blogspot.com/2008/07/ive-been-tagged-by-liana-mama-danial.html

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers