Wednesday, July 16, 2008

kepercayaan

Tadi aku pi kaunter tabung haji kat café kilang aku ni..masa isi borang tu aku notice yg no account aku n hubby x sama (bilangan digit)…so aku tny wakil tabung haji tu;

Aku: ehh..psl apa bilangan digit no account saya dgn no account ni tak sama?
Wakil A:ooo..no account puan tu nombor account lama..no account anak puan ni yg baru punya
Aku: bukan anak..ni suami punya..yg anak2 punya sama aje mcm saya..
Wakil A&B: ohhh..suami *dgn nada terkejut yer...huhuhuuu*

Hairan wakil2 tabung haji tu bila aku nak potong gaji aku masuk buku hubby…ni kali kedua aku dpt reaksi begitu..last time masa nak potong gaji masuk ASB…yg tu lagi la obvious..wakil tu siap tny aku dua tiga kali nak confirm…siap kata “betul ke ni puan..lepas ni susah dah nak stopkan potongan gaji ni”..n yes..wakil ASB tu pun lelaki gak..sama jantina cam wakil2 tabung haji ni

Hmmmm…..even lelaki pun x trust lelaki ke? or apa yg aku buat ni xpernah dibuat orang lain?

Frankly speaking, so far aku mmg trust hubby..sbbnya? aku tau psl semua gaji & elaun yg dia dpt each month n also perbelanjaan yg dia keluarkan…. dia pun tau psl gaji n komisen aku....even pin # kad2 atm n password maybank2u pun masing2 share bersama….segala susah senang, masing2 merasa bersama-sama..xde selindung..xde rahsia….bg aku, kepercayaan amatlah penting dlm perhubungan suami isteri..

why aku guna perkataan so far? Sbbnya aku xleh predict apa akan jadik in the future…but then, aku berserah pd Allah..bagi aku bila kita berbuat baik, Insyaallah baik la akan jadiknya or balasannya…now boleh dikatakan semuanya Allah “bayar cash”….if something “out of the extra ordinary” yg berlaku, pasti ada sesuatu yg tidak kena or Allah lebih tahu apa yg lebih baik utk aku dan anak2...bukannya tak pernah terlintas dekat kepala aku ni psl segala kemungkinan2 yg boleh berlaku..tp aku just tawakal dan juga yakin..pada siapa? Allah ler..buatlah apa2 pun..Allah tetap ada, mmg ada dan sentiasa ada...

Dan seperti orang lain, aku berharapkan segala yg baik aje utk aku n famili…Aminnnnnnn…

4 comments:

aku said...

aku sokong kalu ang nak jd cikgu
lagi sesuai kalu cikgu yg dok bhgian hal ehwal pelajar
huhhh...mau ang panggil je...diorg semua leh dgr semua ang dgn clearly skali.......

kaezrin said...

yes yati aku potong gaji aku utk tbg haji jaz jugak tiap2 bulan so far duit dlm th dier tuh sume duit aku..biar tak byk pun but itu ajer contribution aku buleh tolong sikit32 hat lain sume dier bayar,..,

and hyes bab gaji elaun and segala tiada rahsia anatara kami m2u dier ker aku ker sume kami tahu..

nikshasha said...

i totally agree with u....
'trust' is the key to a healthy relationship.

on the 'so far'..pon aku agree.my mom ada ckp..today he might be ur hubby...esok belom tentu... so kita doa laa the best....can be cerai hidup or cerai mati..dunia nih pinjaman jer...Allah can take it back anytime.so like u said...doa laa pd Allah..insyallah benda yg baik akan Allah kekalkan & mudahkan.

as for my case...cant contribute in monetary form as aku kan suri rumah now...but masa keje aritu ada gak aku beli sijil simpanan premium for him..hehhe..all this is back to TRUST

CT@mamaLuqmanTiara said...

YA BETUL!!!!!
aku suka entry hg kali ni...
hg ngan hubby cam aku ngan hubby aku...
cuma bab potong gaji masuk buku dia tu idakler....dia bank-in kan masuk dalam buku aku adala....heh..heh...

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers