Wednesday, December 03, 2008

aku

lama gak yer aku x update blog..satu keja banyak kat opis (aku kena back up orang yg nak gi maternity middle of this month..so kena give full concentration now..otherwise aku akan 'lost' bila orang tu dah meletup nnt..)...satu lagi hubby keja mlm..so xleh pinjam notebook dia..waaaaaa..rasa mcm nak angkut aje desktop kat rumah juru tu balik kg..huhuhuu

kakak n adik dah start gi daycare di kulim..so far diaorang x buat perangai..even on the 1st day, hubby just hntr diaorang berdua di luar pagar daycare aje (aku masuk opis awai aritu..7am dah sampai opis..huhh..rajin..rajin)...diaorang jln sendiri masuk ke 'school'...Alhamdulillah..

arrangement aku n hubby, if hubby cuti/off day, hubby yg akan hantar n ambik diaorang (so aku boleh concentrate dekat keja)..cuma bila hubby keja or ada meeting etc, baru aku akan takeover..tapi ada gak masanya yg hubby gi ambik diaorang even pd hari keja..mcm semalam... hubby keja but before gi opis (ptgnya), hubby ambik diaorang di school n hantar diaorang dekat aku...n on 1st day tu plak, hubby gi ambik diaorang n bawa diaorang gi supermarket (jln2 dgn anak2)..after keja aku gi dekat diaorang di supermarket tu..lepas pass 'baton@anak2' dekat aku, baru hubby akan cargas ke opis..kira ok la jugak kan..last time masa di juru, ada 2-3 hari gak aku n anak2 x jumpa hubby (if hubby keja mlm)..now even hubby keja mlm, aku n anak2 stillberkesempatan tgk muka hubby daily..walaupun x lama...tapi cukup ler utk melepaskan rindu...:-)

pagi plak, so far aku xde masalah besar sgt dgn anak2..aku bgun around 5.45am, lepas mandi semua,aku akan kejutkan anak2..selalunya around 6.10am..aku umpan diaorang dgn susu+tgk kartun di tv (bawa diaorang keluar dari bilik ke ruang tamu..di ruang tamu aku akan buka lampu n tv siap2)....kasi can diaorang perbetulkan 'channel' diaorang dulu..sambil2 tu aku akan suapkan diaorang breakfast (lepas aku makan la..hehehe)..around 6.30pm baru aku mandikan dioarang..mula2 kakak..lepas tu baru adik..lepas siapkan diaorang berdua baru aku bersiap..by 7am kitaorang dah cargas keluar dari rumah..by 7.25am sampai di daycare n around 7.45-7.50am aku akan sampai di opis..just nice kan?

But mlmnya aku akan 'flat'..dah 2 mlm aku tidur dulu b4 anak2..nasib baik anak2 tahu masuk bilik sendiri bila diaorang mengantuk..n nasib baik gak ada bibik n mak aku utk temankan n also layan diaorang (since hubby keja)..

Selalunya masa lunch aku makan di meja aje (bawa bekal dari rumah or tapau roti etc) utk save time..aku target by 6pm aku kena keluar dari opis dah, sbb kesiankan dekat anak2..kalo boleh aku xmo la stayback unnecessary..

so itulah citer aku for today...

1 comment:

wan said...

angkut la desktop tu yati oi, hang dok serdang skang..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers