Monday, December 08, 2008

raya aku n famili

around 1pm baru aku sampai di kg..kesian tgk anak2..berterabur, x de rasa mcm raya langsung..luckilly ada mak aku, bibik asih n kak ani..diaorang la yg tolong tgkkan bebudak time aku di spital..semalam adik n kakak tidur dgn tih ani diaorang...

sampai aje di rumah aku trus mandi,makan n tidur..yess..tidur..aku just tidur around 2 hours aje di spital..itu pun lepas solat subuh n bangun around 8something..but masih sempat lagi singgah di Giant on the way balik kg tadi (dgn x mandi,tukar baju n gosok gigi semua..aku sedar badan aku 'harum' but ada benda penting yg aku kena beli..so just buat 'dek' aje la kan..aku mmg x plan utk berjaga semalam..so mmg xde bawa baju spare or apa aje dr kg)...around 4pm aku bangun, makan (yess..makan lagi) n tidur (mabuk tidur daaa)..by 7pm baru aku betoi2 'jaga'..tapi lepas sedar tadi, trus rasa x sedap badan..mata panas, hidung berair n asyik bersin aje..waaaa..aku demam...esok aku keja but nasib baik hubby n bebudak cuti..lega la sikit kan..

keadaaan FIL masih sama..b4 balik tadi aku berkesempatan bersembang dgn doctor yg merawat ayah (aku mmg suka bertanya..setiap doctor/nurse yg dtg 'pegang' aje ayah, akan aku tny segala soalan yg aku kira 'logik')..it seems now doctor dok tunggu ayah sedar aje..diaoang dah x kasi ubat bius semua..but then ayah ada masalah dgn kidney..so segala ubat bius yg diberi b4 this stuck dlm badan ayah..lung ayah masih bermasalah..n ada one of the doc bgtau aku yg dia risau ada kesan dekat otak ayah akibat pengambilan gas apa ntah....n gas tu terpaksa di beri sbb ayah ada sakit OCPD ke apa ntah (seriously aku xtau menatang apa tu)..huhh..huhhh..so far xde good news langsung..kesian aku tgk ayah...wayar sana sini...dicucuk sana sini..tangan n kaki bengkak teruk..xde pergerakan yg ketara except di dada,mulut (bernafas) dan juga mata (air mata)..kaku aje di atas katil..

kami semua mendapat special treatment di wad 15..by right xleh ada visitor lepas visting hours but sbb ayah dah tenat, so sesiapa aje boleh dtg melawat ayah bila2 masa aje..that why semalam aku,SIL and hubby boleh berjaga menjaga ayah..sepatutnya hanya seorang aje dibenarkan...kami semua take turn utk jaga ayah..setiap masa at least mesti ada seorang di samping ayah..even kalo nak ke toilet pun, kami akan make sure ada orang lain utk ganti menjaga ayah..xmahu biar ayah kesorangan..

now kami semua just berharap utk apa aje yg terbaik for ayah..

Aminnnnnnnnn...

5 comments:

aku said...

be strong yea

kalau aku pon takut nak hadapi sgala kmungkinan
tp tu la...kita perlu jugak hadapi semua ni kan...
buat ang & family In laws...tabah kan ati yea

semoga FIL ko cepat sembuh...
ape-ape hal..msg ler...
kot ler jauh nak balik serdang nu
meh ler singgah sini..

satu lagi, camne aku nak leave msg kat tety? blog dia xde tempat nak leave msg pon

Anonymous said...

mudah2an cepat sembuh

-shasha-

CT@mamaLuqmanTiara said...

aku doakan moga FIL ang cepat sembuh...
xsanggup aku nak hadapi saat macam ni...xdapat aku bayangkan keadaan aku...

rina said...

aku harap FIL ko cepat sembuh.

Anonymous said...

yati,
camna pak mertua hang?
any improvement?

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers