Monday, December 08, 2008

FIL

Aku kat GH now..berganti-ganti dgn SIL n hubby menjaga FIL..last nite MIL & Chik..so tonight aku offerkan diri..kesian dekat MIL...aku nampak MIL mcm x sihat aje today..ye ler kan..siapa yg sihat bugar dan ceria kalo suami tersayang terlantar tenat di hospital..tapi aku kagum dgn MIL..dia mmg kuat dan tabah

now kira dah hari ke 4 FIL terlantar x sedarkan diri di sini..masuk last thursday..start dari demam2, then sesak nafas..gi klinik but still x ok..trus diaorang antar mai GH..kesian FIL..wayar sana sini...doctor bg ubat ke apa supaya FIL x sedar..so dia x ronta2 utk tarik wayar/tiub semua..now 2-3 mesin tersambung ke badan FIL..semalam jantung FIL pula ada probs.hinggakan doc terpaksa buat CPR ke apa ntah utk stabilkan balik jantung FIL..after that doctor dtg jumpa kitaorang..terangkan keadaan FIL...always expect the worst..get ready for everything n anything....terdiam kitaorang...aku tgk airmata SIL & BIL mengalir..MIL terdiam seketika...masing2 SEPI..around 4am semalam baru aku n hubby sampai di kg...

pagi tadi FIL ada improvement sikit..mulut dia bergerak-gerak dan kata Chik, FIL juga ada gerakkan kaki..

mlm tadi aku nampak air mata mengalir dari mata FIL masa aku menunggu FIL seorang diri...trus ku ambik kain dan lap airmata FIL..aku berbisik ditelinga ayah "Kuatkan diri ayah..ayah jgn sedih...jgn risau psl mak dan az*la..yati dan azri ada"..trus aku "mengucap" di telinga FIL....Ya Allah..sedih sungguh hati ini..aku x sampai hati nak bgtau pd SIL,BIL dan juga MIL..aku hanya mampu berbisik pd hubby ketika kami berdua tadi...

kepada semua..tolonglah doakan sama utk FIL aku yer..

2 comments:

- tety - said...

Semoga Fil mu cepat sembuh....
ada kt GH - KL ke Yati??

Anonymous said...

kat GH Penang tety...

banyak probs now..start dari lung, pastu jantung n now kidney..

now aku just berharap utk apa yg terbaik utk FIL aje

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers