Friday, December 19, 2008

kembali...

awai pagi semalam,around 1.30am..hubby dpt tepon dari BIL..FIL menginggal dunia.....tergopoh gapah aku n hubby dibuatnya..adik demam panas (teruk..b4 tidur aku tgk hidung dan pipi dia bertukar kaler..jadik pink..mulut merah giller..sampai terpaksa diberi "bullet")..risau aku dan hubby..bahaya bila adik demam panas as dia as history kena fits attack..adoila..kakak nampak dah ok sikit but thn batuk teruk plak....serba salah sungguh aku dibuatnya...aku kejutkan mak aku..berbincang dgn mak aku..serba salah di antara tanggungjawab seorang ibu dan juga tanggungjawab seorang menantu dan isteri...mak aku suruh aku go ahead..tinggalkan anak2 dekat dia n asih..terima kasih dekat mak aku kerna memahami..to adik n kakak, in case korang baca blog ibu nnt..bukan ibu x sayang or risau psl korang berdua..tapi ibu ada tanggungjawab lain yg kena ibu tunaikan..begitu juga dgn abah..bila kakak n adik dah besar nnt, dah ada keluarga sendiri, kakak n adik pasti akan memahami..Insyaallah

around 3am++baru sampai penang..1st stop balai polis..gi buat "semboyan" utk BIL yg sedang training di pulapol muar..then bank...cucuk duit (nasib baik aku n hubby beringat bila FIL masuk spital..keluarkan duit dari tabung haji sikit dan masukkan dlm bank rimau) dan trus ke sg ara..jenazah sudah selamat tiba di sg ara..aku tgk wajah FIL tenang aja..Alhamdulillah..

semalam 1 hari suntuk aku n hubby sibuk..tapi ingin aku katakan di sini..aku betoi2 bangga dgn hubby..dia yg uruskan dan juga ikut serta dlm semuanya..dari A hingga Z..berjumpa orang masjid n juga surau,tahlil,mandikan jenazah,kafan,solat dan juga menyambut jenazah di liang lahad..sememangnya aku dpt rasakan hubby puas sbb dpt memberi sumbangan buat kali terakhir utk ayahanda yg tersayang..FIL selamat dikebumikan lepas solar zohor...

tapi banyak perkara" blom selesai lagi for aku n hubby..selepas selesai pengebumian, aku dan hubby tuju ke tesco extra..membeli barang2 mentah utk dimasak for majlis tahlil...menu semalam ringkas aje..bihun goreng dan air kotak..lepas majlis tahlil selesai baru aku dan hubby bergegas balik ke kg..dlm 1 hari, 3-4 kali jugak aku telefon ke rumah..condition adik n kakak masih sama but luckilly anak2 dara abang lim aku ada di kg (diaorang drive balik kg since mak n abah mereka still berada di Tanah Suci)..so aku minta tolong diaorang sama utk tgk2kan anak2 aku...

Now, aku x dpt tidur..kakak batuk teruk dan demam balik..badan adik pun still panas..adoila..mmg dugaan sungguh..aku n hubby terpaksa ke penang lagi..utk uruskan hal batu nesan dan juga majlis tahlil utk mlm ni(begitu juga dgn esok mlm)..so today aku plan utk bawa anak2 sekali..1st destination will be hospital pantai..then tgk cmna kata doktor..if everything ok, maybe aku akan check in dekat one of the hotels or apartment yg dekat dgn sg ara..hopefully semuanya akan dipermudahkan utk aku dan keluarga for hari ini dan juga in the future..

Aminnnnnnnnn

p/=aku pun demam...since hari rabu..but tak teruk sgt la..just badan panas sikit, kadang2 hidung +mata berair dan juga badan rasa lenguh dan letih..dugaan..

11 comments:

rina said...

innalillah...

rina said...

salam takziah buat ko & keluarga...

Mrs Amri said...

salam takziah.....dugaan menguji keimanan....semoga tabah...

Mama 3H said...

salam takziah buat hang sekeluarga yati.

aku said...

salam takziah buat ko and family..

and, aku respek ko ko..
memang menantu yg baik

wan said...

Salam takziah yati... Al-Fatehah untuk arwah..

Anonymous said...

takziah yati..

Anonymous said...

takziah...
moga roh arwah ditempatkan bersama org2 yg soleh...

Anonymous said...

Takziah buat ko and family...semoga sabar dan tenang mengahadapi dugaanNya.

CT@mamaLuqmanTiara said...

INNALILLAHHIWAINNAILAIHIROJI'UN...

- tety - said...

Innalillah... Takziah utk hang, azri & family... huhu aku baru tau fil mu meninggal nih...

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers