Thursday, February 12, 2009

akit uyuttttt

adik sakit..around 11am semalam cikgu TICP tepon aku..bgtau adik cirits around 5x dah..luckilly hubby cuti..so hubby bawa adik gi jumpa doktor and ambik ubat..pastu antar balik ke school...ptg semalam, waktu tgh dinner di luar...adik mengadu perut dia sakit...on the way back to kg, dia tertidur dlm keta..sampai di rumah dia bising2 perut sakit..aku bagi makan ubat...pastu dia cirit balik..after that dia tidur lena...aku igt dah ok ler..semalam, kami semua tidur awai..around 9pm semua (termasuk mak aku) dah terbang ke la la land...

around 1am dia nangis2..mula2 aku dia nak air...aku buat milo n bgi dia minum...dia minum sikit aje..stop le dlm 5mins, pastu nangis lagi...then dia mula bising2, "akit uyut..akit uyutt"...adoi laaa...dia suruh aku urut perut dia...aku letak kepala atas perut dia..mcm bunyi berperang aje dlm tu...kesian la anak aku...nak bg makan ubat..dia xmo..dia kata ubat tu x sedap...paksa juga makan...last2 sampai termuntah budak tu...akhir sekali aku terpaksa mengalah..carik minyak panas n urut perut dia..lama la juga..pastu dia kata dia nak 'beyak'...bawa ke toilet..'brushhhhhh'..aduhhhh..cirits lagi...but alhamdullilah..lepas tu dia boleh tidur lena...

pagi ni nampak ok aje..but perut dia still berbunyi mcm ada peperangan besar aje dlm tu...nasib baik hubby cuti lagi arini ni..so hubby kata dia akan bawa adik gi jumpa dr hasanah di pantai...tgk le camna..kesian ...xmakan apa2 pun since balik dari school semalam....just minum air kosong n milo 'o' sikit...so arini both adik n kakak ponteng school..

aku? aku dlm opis now..but aku dah bgtau hubby..if adik teruk aku akan ambik cuti (unpaid sebenarnya..nak buat camna..famili lg penting)..hopefully xde pe pe la...

1 comment:

Wan said...

kesiannya... mesti perut mulas2 gila tu... get well soon emma ya

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers