Monday, February 16, 2009

mari menyapu

aku hanya rajin mencuci/kemas dlm rumah...luar rumah?..huhhh malas giller...dah lama aku x menyapu sampah di luar rumah....kira sapanjang ketiadaan bibik ni, luar rumah hanya di sapu dlm 2-3x aje..tu pun upah bebudak utk tolong sapu..but biasa la kan..bila bebudak sapu..xde cuci sgt pun..

so semalam aku tgk daun2 kering dah menimbum..hampir xnampak tanah di depan rumah....aisehmannn...tensen sungguh jiwa bila tgk keadaan camtu..nak tunggu bibik baru?..huhuhuu..ntah la bila sampai..dgr kata dlm 7-10 hari lagi akan sampai..but aku x caya sgt...ntah la...

so semalam aku terpaksa merajinkan diri utk menyapu sampah (actually daun2 kering) di luar rumah..letih giller...basah lencun t-shirt yg aku pakai...start dari 9am n nearly 1pm baru settel..tu x termasuk belakang rumah...letih den...

hasilnya...


ini timbunan yg paling tinggi la..ada lagi satu yg rendah sikit...dah selamat aku bakar..


baru bersih halaman rumah kampung aku...

1 comment:

Anonymous said...

rajinnya hang yati, aku sama pesen, luar rumah malasss nak kemas.. ingat nak tanam pokok bunga tp kensel sebab tau aku bkn jenis telek tanaman ni.

-wan-

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers