Tuesday, February 10, 2009

berapa lama boleh tahan?

lama x update blog..seriously aku MALAS...semuanya start on 5 Feb 2009..yeap..masa besday aku..adoi laa...aku mengamuk dlm diam di opis on that day..sakit hati..aku tulis email 'cinta' to my boss..psl pengalaman aku dan juga pandangan aku ttg co ni after keja 2.5months here..huhh..aku rasa dia terkejut baca email aku tu.. dia reply ..n ptg tu dia panggil aku mengadap..tup tap tup tap..settle kes..pagi ni dia panggil aku lagi..bgtau apa plan dia utk aku....keja yg aku buat now akan kekal dgn aku even after orang yg aku cover dtg balik minggu depan (dia nak bagi project/keja lain utk orang tu)...dia nak tarik aku as permanent but now hiring semua freeze etc..sampaikan orang yg resign pun xleh dpt ganti..even director dah cuba tp x lepas..so diaorang akan review balik this June..aku bgtau dia..aku x kisah psl tittle..contract ke permanent, xde beza for me....yg penting masa n anak2 aku (aku selit gak psl anak2) dan cara keja di sini..psl permanent or contract, itu belakang kira...but dia kata x boleh..x adil utk aku..dia janji in June dia akan do something...aku diam aje la.

tahu kenapa aku diam? sbb aku dah MALAS...aku dah MALAS nak keja..rasa mcm aku akan cabut aje b4 June ni..lagipun dgn salary n status now, xde la aku rasa sayang sgt nak cabut..aku xmo nnt bila aku dah 'tetap' n gaji pun dah 'cun', akan buatkan aku 'terikat'..sampaikan sayang nak blah..dgn status now, aku xde le terikat sgt..

but now aku rasa aku dah 'terikat' sikit..bos aku mmg understanding (as of now la kan..in future aku xtau la)...so far aku keja sini, semua benda dia 'lepas' aje dekat aku..aku boleh buat keja ikut cara aku sendiri..dia x pernah masuk campur unless aku tepon/email dia minta nasihat..sini masa keja mmg tetap ..masuk 8am balik 5.30pm (report akan dihantar to manager every month)..but bos aku x pernah bising bila aku sampai lewat...boleh dikatakan selalu gak aku sampai lewat..but lewat dlm 5-20mins aje la...n aku pun selalu balik on time..tu pun dia x pernah kisah...dia mmg knowledgeable....baik psl system or keja....so apa aje yg aku xtau..aku boleh carik dia..sayang la plak kan..bukan senang nak dpt boss yg bagus(dulu masa keja di A, seingat-ingat aku..ada sorang aje bos yg betoi2 aku respect..dia yg tarik aku as permanent staff in A..yg lain..huhh boleh le sikit2 but bos aku yg terakhir tu..sampai sekrang aku menci/meluat n geram sama dia..) ..even orang2 lain pun puji bos aku ni..huhuhu...sayang la plak...tapi satu aje la..aku geram dgn cara keja orang2 di sini..bukan dept aku la..but cara keja dept2 lain..xde sense of ownership langsung..yg diaorang kira, janji setel keja diaorang..taichi sana taichi sini..yg tu depa pandai...dah le plak tu..customer pun banyak 'cekedak'..maybe sbb keadaan ekonomi sekrang...tensen akakkk oooiii..

itu le kisah aku..as of now, aku xtau la berapa lama lagi aku akan keja..maybe a month (notis 1 bulan maa), 3months, 6 months or a year..aku dok nampak2..paling lama maybe 1 tahun aje kot..sbb next year kakak dah masuk std 1(sampai sekrang aku n hubby x dpt buat keputusan sekolah mana yg kitaorang nak hantar kakak next year)..lagipun next year kalo diizinkan Allah, teringin jugak nak tambah ahli keluarga baru..best plak dgr orang ni pregnant, orang tu pregnant..Insyaallah tahun depan boleh le kot...

Tgk la camna kan...

3 comments:

aku said...

oohooo
trisya dah nak masuk std 1

kalau aku pon
dah mula nak pikir pasal anak anak nak masuk sekolah dah

xpe...ko berenti pon
ko tau...aku pon tahu
ko kan mcm lipas kudung gak
x reti dok diam
pasti ade le keje baru ko tu nanti...

ohooo...ada baby lagi?
orait tuuu

rina said...

memang anak2 dan keluarga priority bg poms yg bekerja ni kan...

Anonymous said...

kat ofis aku bukan setakat staff saja pandai tai-chi,boss aku pun bijak tai-chi jugak!

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers