Monday, February 22, 2010

tido asing

lagi 3 hari bebudak sekolah then cuti 3 hari...then sekolah 2 minggu n pastu cuti 1 week....yay..yayyy...bg orang yg bekerja kompom looking forward for weekend or public holiday tp for me,aku dok menghitung hari aje bila sekolah nak cuti..sadis sungguh kan...hehehhee

Alhamdulillah now anak2 aku dah tido berasingan dgn aku (finally..giller punya lama)...dah hampir 3 weeks dah rasanya...bilik diaorang pun dah hampir lengkap..now dok tggu wall sticker yg aku order online,hubby utk pasang semua aksesori tambahan di dinding (hasil rampasan di Ikea) n also aircond (lambat lagi rasanya yg ni..maybe another 1-2months..dok tgh fikir either nak pasang aircond utk depa or pasang air ventilizer ke menatang apa tu for satu rumah)...kesian wei..now kan musim panas.. tingkat atas rumah aku tu pun dah mcm oven..but luckilly ada portable aircond kotak utk diguna buat sementara waktu (mlm2 aku pasang dua2 utk depa..kipas ceiling n also aircond kotak)...tp that aircond kotak xde le sesejuk aircond biasa...ada 1 nite tu, adik dtg melawat bilik aku n hubby...dia siap leh kata "mana aci..aircond bilik ibu besar..sejuk..adik punya kecik"...huhuhuuu...kesian..kesian...

but aku happy ler bila budak berdua tu boleh tido berasingan..seriously aku xsangka secepat tu depa boleh tido asing..siap aje bilik diaorang aku n hubby cat n semua perabot diaorang sampai, trus diaorang offer diri nak tido asing...happy banget weeeiii... b4 this aku n happy dok fikir2..camna la nak pujuk diaorang utk tido bilik asing..tup2 diaorang yg offer diri sendiri...huhuhuuuu...best..best..cuma time diaorang nak tido tu aku or hubby kena teman la..kena bercerita or menyanyi for them(yg ni selalunya adik yg request)...oh ya, sebut psl nyanyi ni..ada 1 time tu, both adik n kakak terjaga tgh mlm (ni kakak n adik bercerita masa dlm keta dgn aku)..khabarnya tgh diaorang tido berpusing sana sini,dua2 kepala sudah terhantuk sesama sendiri..so dua2 trus terjaga...masa nak tido balik, kakak citer yg adik request kakak utk nyanyi bg dia tido..so terpaksa la kakak nyanyi utk bg adik tido...hehehehe

itu aje citer utk arini..as usual, tak lengkap entry aku utk arini if tak citer psl menu masakan kan?...heheheee..arini aku buat sup ayam n also paprik sotong..dinner nnt aku akan tambah ikan siapkap stim..utk makan petang lak aku bakar potato bread...itu aja..

orait...wa chow dulu ya..byeeeeeee

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers