Wednesday, February 17, 2010

weekend CNY aku n famili

ok..angin rajin dah datang...b4 korang baca, make sure semua keja korang dah habis yer..sbb entry ni agak panjang dari biasa..hehehee

sabtu...aku berjaya ke Ikea sabtu lepas..bangun pukui 4 pagi youuuu...hahahaa..mandi siap2 semua,angkut anak2 masuk keta n trus cargas ke Ikea..singgah kejab di RnR mana ntah utk breakfast n also mandikan anak2...around 9.40am selamat tiba di Ikea(kira aku tolong buka pintu Ikea..heheheee)..tup tab tup tab around 2.30pm baru tiba di check out counter...kesian hubby aku,terberai poket disbbkan Ikea madness..tapi baru worth it kan? ye ler,just a 1 day trip..if just belanja around 200-300,better xyah dtg KL..beli aja barang2 di penang (unless ada reason lain ler dtg KL n ikea just as tempat persinggahan..ye ler,duit minyak n tol aje dah berapakan..)..


makanan wajib bila di Ikea

pas habis membeli,berjumpa dgn idayu n nunu..kitaorang lunch bersama di sg buluh..


lepas makan singgah kejab di rumah parent si idayu..berjumpa dgn mak dia..sajer je la kan..dah lama aku xjumpa mak dia..lagipun banyak kenangan aku di rumah famili dayu tu (salah satunya aku di'kidnap' kuda ke dlm kandang dia..hahahahaa)..pastu baru cargas ke rumah dayu...fuhhhhh...mmg meletop rumah si idayu...aku mmg suker habis..seriously..berapa puluh riban ko habiskan utk renobet rumah ko tu dayu?..hehehehee

semasa dirumah dayu,aku dpt kek besday (belated) dari adik2 ku..termasuk sekali dgn hadiah (mcm tahu aje perfume aku baru aje habis..heheheehe)..terima kasih daun keladi yer adik2 ku...ku happy bangat :-)


frens forever n ever

mlm tu kitaorang just dinner di rumah dayu..n dinner mlm tu dimasak oleh chef idayu,chef nunu dan juga chef wan...sodapppppp..pandai korang masak :-)

lepas tido 1round, aku n famili bergerak pulang..berjumpa dgn Ma n famili di RnR Rawang (depa ni termakan rachun berbisa aku...bertolak dari kulim around 1pm rasanya utk ke Ikea gak..kira aku tolong buka pintu n diaorang tolong tutupkan..hehehee)...smpai juru 5am..kira genap ler 24hours aku n famili berjalan :-)

ahadnya aku ada kenduri di kg..kawan baik aku masa di sek ren kawin..around 3pm baru aku sampai...sblm balik juru,aku n famili singgah di rumah mak nab..after maghrib baru balik ke juru..

monday plak paginya kitaorang ke pulau..breakfast di tmn tun saadon n then gi rumah mak tih n also mertua..tgh hari balik rilex jab di rumah juru...around 3.30pm keluar tuju ke kulim for BBQ party di rumah Ma..b4 ke kulim singgah kejab makan kenduri di kg pelet...

around 6pm baru sampai di rumah Ma..maka bermula la BBQ party bersama geng kulim..makan..makan..n makannnnnnn...heaven weeehhhh...


lepas kenyang n setel semua benda (aku siap bawa bekal baju yer..aku sefamily bermandi-mandi utk meng'fresh'kan diri) maka bermula ler acara yg ditunggu-tunggu..pictionary...dgn ini aku mengaku bahawa aku n hubby sudah addicted sama itu 'pictionary'...mmg giller wehhhhh.....geng suami versus geng bini...


geng suami in action..lukis bang jgn tak lukis...

sepanjang mlm kitaorang berjaga..6am baru aku tido..bangun tido around 9am siap2 n trus keluar breakfast di kelang lama (dgn tak mandi..anak2 siap berbaju tido lagi...hehehehee)..pas breakfast baru balik ke rumah juru...sampai aje dirumah baru le aku n anak2 mandi..pas mandi terus terbungkam tido...mmg letih..sepanjang hari (selasa) dihabiskan dgn tido n rilex2 aja

itulah citer weekend CNY aku n famili :-)

2 comments:

asma said...

yati, seronoknya jalan....haha..ni yg buat tak sabau nak habis pantang ni. tapi kena stitches hari tu sakit2 lagi, ni yg tak berani nak ronda2 ni.

idayu said...

wei...aku tak dpt tgk gambar kat fb lagi....waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..korang make sure letak gambar yg okay2 jer tau...hahaha..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers