Tuesday, October 28, 2008

aku dan lagu

Weekend aku berlalu dgn tenangnya..aku just makan, tidur, layan tv, makan, tidur n bersantai aje..since hubby bekerja..last week hubby keja direct 7 days…..b4 aku bangun tidur dia dah gi keja n kadang2 tu after aku tidur baru dia balik rumah… rasanya this week pun sama(kesian hubby..nampak gaya makin kurus la laki aku pas ni..bini dia plak makin membesar dgn jayanya..hehehehee)…cuma on Sunday aje hubby ambik cuti half day…so on Sunday kitaorang terjah ke penang utk melawat PIL..sempat gak singgah di bukit jambul utk memborong DVD & also CD (ada la dlm 10 dvd yg kitaorang angkut..murah aje..just rm4 per pc)…

Semalam waktu dok marathon dvd2 yg di rembat, aku terpandang CD Gun N Roses..x sangka hubby beli gak CD tu utk aku (mula2 aku nak minta CD Bon Jovi but dlm CD tux de plak lagu2 yg aku minat)…so arini sepanjang perjalanan aku ke opis, aku layan CD tu..terkenang zaman dulu-dulu…aku ingat lagi dulu masa ambik exam SPM, b4 bertolak ke sekolah utk ambik exam, aku mesti layan video klip Bon Jovi dulu…giller…orang sibuk baca buku, aku sibuk layan video klip..pas habis satu video baru aku cargas pi ambik exam..tiap2 kali ambik paper, aku mesti kena layan at least 1 video klip from group ni..mmg teruk la…wakakakaaa…nasib baik lulus gak SPM aku tu…..kalo tidak..mampuih aku nak menjawab dekat mak bapak aku (aku pernah kena penampar jepun dari arwah bapak, sampai berpusing badan aku dibuatnya dan trus ‘landing’ atas tilam..huhuhuuu)..ye lar..time dpt result SPM aku dah masuk U but that one bersyarat..kena lulus SPM with min. aggregate..if not, kena tarik scholarship n rasanya kena tendang keluar ..malu weiiiii… …

Aku mula2 kenai Bon Jovi, pastu Def Leppard then baru GNR..GNR ni atas jasa baik hubby…dia yg perkenalkan group ni dekat aku…semuanya bermula dgn lirik lagu Patience yg aku dpt dari mamat mana ntah masa mula2 keja kat co A ni…mmg aku bermula agak ‘lambat’ dgn GNR ni..but then..better late than never rite?..wakakakakaa…

Aku mmg suka music…fanatic music..especially time belajar dulu..pengunjung setia HRC..nak layan live band punya hal....punya la setia sampai xyah bayar cover charge nak masuk(siap dpt coke segelas lagi)..but then itu citer lama la…once upon a time in KL… …semenjak beranak pinak ni dah xde lagi aktiviti2 camtu…kadang2 aku terpikir..banyak gak pengalaman2 aku ni…ada yg manis, tawar, pahit semua ada..but then aku rasa dgn semua pengalaman2 itu lah yg mendewasakan aku….cewahhh…cewahhh..cewahhhh..

Now? Just layan music dlm radio or CD aje la…but masa dgr CD GNR tadi, aku realized ada beberapa lagu x sesuai utk anak2..bahasa dia teruk sikit (bukan sikit la..banyakkkkkk)....nampak gaya pas ni kalo nak layan CD tu aku kena make sure takde anak2 dlm keta or dlm rumah…..bahaya..bahaya…

2 comments:

aku said...

huhuuuuu...
x sangka ko yea...rockers tu
sibbaik dulu x de mat rempit tegar lagi
kalau x...harus mbonceng jugak...
heheheh

mmmm....HRC....aku amat le rindu kat tempat tu
tp sejak dah dpt title bini org
aku dah langsung x jejak kaki dah
org lain lompat atas krusi & dance floor
aku siap atas meja lagi
aku kan kecik je
xde org nampak ponnn
kehkehhhhkeh


itu masa muda remaja
skang aku dah tua dahhhhhh....

yati abdul said...

farah..sama la dgn aku dulu..mmg either atas kerusi or atas meja..but that citer lama la...zaman moda2 dulu...zaman darah tgh 'panas'....

pas kawin ada la kot 1-2 time aku jejak kaki kat situ dgn hubby..but xlama la..just dine in n layan 1-2 lagu...pastu cabut..rasa mcm dah x boleh nak layan mcm dulu2..

aku dah tua...heheheheee

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers