Wednesday, October 29, 2008

gaji+bonus terakhir di A

Semalam gaji+bonus masuk…x sangka aku leh dpt secepat ini..orang lain dah dpt last week…ye ler kan..ni last month aku keja kat sini..aritu diaorang kata maybe lewat dpt gaji last..so aku dok expect in Nov le baru dpt…sekali check online (aku nak check duit yg hubby transfer masuk acc aku utk bayar road tax+insurance viva), gaji+bonus dah masuk…Alhamdulillah…..

So ptg semalam tanduk sudah naik..pas keja trus ke QB (actually time lunch pun dah ke QB..farewell lunch di Sakae Sushi..this week aku ada 2 farewell lunch..last week ada 2 and a week b4 that ada 1..mmg kenyang laaa..tu untung bila keja dgn banyak dept..heheheee)..b4 masuk parking kat QB, aku call hubby..tny plan dia..tiba2 terasa cam nak ajak hubby dinner di luar..kengkonon nak belanja dia nice dinner dgn duit gaji terakhir ku..cewahhh..cewahhh..cewahhhh..hubby kata dtg aje la..so x jadik masuk QB, trus pecut balik ke kulim…singgah di FS ambik hubby..but then bila sampai di kulim dah hampir maghrib..pastu the next day (today) hubby keja lagi..so terpaksa la cancel plan nak makan di Autocity (uwaaaaaaaaaaa….aku dah plan nak gi Tao..hubby kata KIV dulu..waaaaaa)…so kitaorang just gi pharmacy (beli food supplement utk hubby), maghrib di masjib kulim dan singgah di bank2 (3 bank to be exact..bayar loan keta n rumah) ..pastu just makan ringan2 aje di pekan kulim(roti jala+sate+mee rebus…ringan ka?..heheheee)….sampai aje di kg, makanan dah terhidang di atas meja..aisehmaannn…disebabkan xmo mak aku berkecik hati (ye la..dia dah masak teruk2), so aku n hubby layan plak nasi di rumah…

Awai pagi tadi si adik batuk2 n muntah atas katil..aduhhhh…kesian anak dara sorang ni..nasib baik dia ok aje pas tu..pas makan ubat dia tidur balik..but then aku plak yg x ok…sakit tekak giller..dah le hidung ni asyik berair…du..du..duuuu…so last nite aku tidur di ruang tamu…xmo tidur sebilik dgn hubby n anak2 as takut ‘terjangkit’ dekat diaorang…aku sorang sakit xpa..but jgn la diaorang yg sakit…if diaorang sakit..aku lagi la double sakit…

Pagi tadi bertolak awai dari kg..6am dah cabut….singgah di FS antar hubby n aku trus pecut ke penang…after turun dari bridge, aku tgk jam x sampai 8am..huhhhh..awai tu…so aku buat detour…hahahaa..singgah di restoran kapitan (depan QB)…layan teh tarik and capati 1 set sambil rilex2….ye ler..sampai opis awai pun x guna..orang yg takeover keja aku selalu sampai around 9am di opis..jadik better aku rilex2 dulu kan..so today, around 8.30am baru aku sampai di opis…

1 comment:

aku said...

huhuuuu
rejeki terakhir bersama A
ang tau dak
kilang aku ni...patut kasi profit sharing bulan ni
tp d postpone next month...!
bole gitu ?
gilo tul

time ekonomi jatuh.,..kami ni effect sama
time ekonomi naik, utntung byk...x kasi pon bonus pa pe kat kami !!!
ni nak marah ni
hehehhehe


wei...main keje awai pon
siap lepak plak...

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers