Thursday, December 31, 2009

bye-bye 2009,hello 2010

kejab aje dah sampai penghujung 2009..mcm2 berlaku pd tahun ni, ada yg baik n ada yg buruk..tp itulah kehidupan kan?

meh kita tgk apa yg jadik pd tahun ni...

-resign n jadik SAHM
-gugur 2x(may n sept)
-pindah balik masuk rumah juru
-burn duit dek xjadik gi HK (H1N1 punya psl)
-cuti2 msia sepanjang 2009 (ipoh,cameron,langkawi,genting,kl,kijal,kk)
-berjaya menemui dining table idaman hati
-berjaya clear hutang cc yg lapuk (yeap...aku ada hutang cc yg lapuk jugak..terjebak)
-pertama kali buat open house dimana jemputannya hampir 300 orang dan salah satu menu aku masak sendiri (xpernah termimpi yg aku boleh masak yer..)..


now,mari kita tgk apa yg aku plan or azam aku for 2010

-nak tambah ahli keluarga(hopefully ada la rezeki dari Allah)
-nak clear utang2 kecik & LH (eventhough 0 interest but if bayar awai,boleh nego for discount..mcm baru2 ni,aku bayar 6months in advance n aku dpt 2months free)..plan by mid of 2010 just tinggai utang keta n rumah aja
-nak tambah monthly saving (plan to increase monthly saving by 50% once manage to clear utang2 di atas tu)
-nak siapkan bilik2 di tingkat atas rumah juru (cat,hias n pasang built in wardrobe dlm master bedroom)
-increase amal ibadah,kurangkan frequency bertukar menjadi harimau/singa jadian, cuba belajar berlembut dgn anak2 n also menjadi isteri mithali kepada hubby..kalo boleh xmo dah jadik minah gangstar
-gi Langkawi in Mar 2010 (kalo boleh bersama famili belah hubby..dah lama xbercuti dgn diaorang) n also bandung in June 2010...xleh jalan banyak2 since trisya dah masuk darjah satu..so aku xleh pandai2 isytihar cuti sendirian berhad mcm tahun 2009..hehehe
-tido at least sekali dlm sebulan di kg..nak spend time dgn mak nab n also kasi can mak nab bermanja dgn cucu2..mak nab dah tua,jalan pun xlarat..time2 camni mmg mak nab perlukan anak2 n cucu2 sentiasa berada di samping dia..


itu aje la kot...

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers