Sunday, December 20, 2009

rindu n teringin..

rindunya nak balik kg...tp mak aku xde plak...dia gi jitra for 1 week...adeh la...nmpk gaya lama lg ler baru aku leh balik tidur di kg...rindu nak jln2 kat kg tu..jalan2 bawah pokok manggis n also kacau ayam2 di reban..n satu lg,aku kesian tgk anak2..asyik terperap di rumah..kalo keluar pun just gi shopping mall or rumah kenduri..xberpeluh langsung diaorang now..ye ler,anak2 jiran pun xde...dulu at least tiap petang diaorang akan bermain di luar bersama anak2 jiran..so berpeluh la jugak...now terperap aje di rumah...that why aku kena balik kg...di kg diaorang leh bermain di luar rumah puas2...

hubby keja mlm ni..tp dia keja half day aje..semalam pun gitu juga..just half day...around 1-2am dia smpai di rumah..after tonight dia cuti smpai le rabu mlm..pastu keja 1mlm then cuti lagi sampai le monday night...huhh..bnyak cuti kan..tu yg best bila laki keja shift ni...eventhough dia keja shift,if public holiday dia cuti juga...xde keja2 since dia xlayak dpt OT or any allowance utk keja on public holiday...kalo keja pun just dpt replacement...baik bekerja dr rumah aje..dah le cuti yg ada now pun dia xleh clearkan lg....semua annual leave kena dihabiskan b4 end of this year....xleh carry forward to next year....

aku ni tingin nak gi jalan2..actually more to tingin main air...rasa mcm nak ajak hubby gi carnival di sp or lost world di tambun,ipoh..kalo nak pi kena gi time weekdays..takmo aku bersesak-sesak dgn orang ramai time weekend..dah le now time cuti sekolah..hmmm..nak kena diskuss dgn hubby..hopefully dia xde plan apa2 la..so far yg aku tau esok ptg dia ada bola di padang kulim n on 25th ni dia ada kenduri di kulim..hari2 yg lain dia free..huhuhuuu..harap2 ada rezeki la...

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers