Monday, December 14, 2009

missing me?????

baru ada mood nak mengupdate...tu le penangan sakit punya psl...lepas habis demam,sinus aku menyerang...xlarat nak menggaru mata,telinga dan juga hidung...kahak toksah cakap la..smpai sekarang mengganggu aku..dah le perut meragam dek red flag...adeh laaaaa..

anyway...sabtu lepas sorang lagi anak saudara aku kahwin..anak abg man aku..friday akad nikah n saturday buat kenduri di restaurant n resort diaorang...sabtu tu aku pegi dgn anak2 aje since hubby ada dinner..b4 lunch hubby dah kena ada di dewan..so dia xleh le bawa aku gi kenduri..kiranya around 10am sabtu tu,kami keluar berdua..hubby keluar gi bertam n aku & anak2 tuju arah sg kecil ilir..sedih..sedih..

disebabkan kenduri anak penakan aku ni..restaurant n resort ditutup 2 hari..just open utk famili,saudara mara n rakan taulan aje..makanan,minuman n accomodation semua FOC....siang kenduri utk orang ramai n malam lak jamuan steamboat n satay utk famili..siap ada acara bunga api tgh malam tu..tp aku xstay smpai tgh malam le..around 10pm aku dah cabut balik..risau wei nak drive kat kawasan camtu if hubby xde..biasa le..aku ni kan penakut sikit...

ahad ada kenduri gak..but kali ni kenduri kawin baik hubby...jauh nun di baling..kalo ikutkan hati,aku mmg xmo pi dah...tak larat nak bergerak...letih giller badan ni....ye ler,balik dari sabah aku demam....bila baik aje demam. anak saudara aku sorang lg kawin....non stop siut...tp sbb yg kawin tu mmg aku kenai sgt n agak rapat,so aku gagahkan diri aku utk bangun dan bersiap..kira ahad pagi tu,hubby le yg tolong siapkan anak2 semua...aku just siapkan diri aku ni aje...balik dari kenduri,singgah kejab di tesco extra seberang jaya..angkut bahan2 basah utk this week..

now? rumah aku tunggang terbalik..aku xdpt nak carik tenaga utk lipat baju dan mop lantai..tingkat atas berdebu...kain baju berterabur dek tangan2 kecik yg sibuk mencari n memilih baju2 diaorang time aku sakit (aku biar anak2 aku berdikari time aku sakit, semuanya diaorang buat sendiri except masak makanan sendiri..hehehe)...tepon daily maid, diaorang full until rabu ni...adeh laaa...nak tak nak,aku suruh aje diaorang antar maid 4 half day rabu ni...aku plan nak suruh bibik cuci n berus ke3-3 toilet,mop n polish satu rumah,cuci tingkap n sliding door n tidak lupa lipat,susun dan iron semua baju2...meh kita tgk worth it or not bila ambik daily maid ni (1st time aku ambik since bergelar SAHM ni)..leh dak dia buat semua benda within half day...

orait..nak kena chow dah...nak kena masuk dapur..hubby xde (dinner lagi yer..dia terpaksa attend dua2 dinner since dia comittee member)..otak aku dah beku xtau nak masak apa dah. :-(

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers