Tuesday, October 30, 2007

adik n kakak

banyak benda yg berlaku tapi xde mood la plak nak bercerita..nanti2 lah yer...

anyway, harini aku nak bercerita psl perangai adik yg makin menjadi jadi..aku n hubby perasan that now adik makin banyak bercakap..kekadang tu kami pun xpaham apa yg dia kata..main hentam aje..if kakak buka mulut bercerita, dia pun xmo ketinggalan..n adik now aku notice yg dia makin 'perasan'...perasan yg diri dia tu dah besar..apa yg kakak buat..dia pasti akan buat juga...dia xmo dah berkawan dgn budak2 kecik..kawan baik dia now si abang shakir, rakan seperjuangan kakak...bila bawa pergi shopping..jenuh nak kepung..jalan sendiri2 aje..mcm orang besar...n adik now makin ligat..susah nak control..aku dah naik segan nak bawa dia berjalan ke rumah orang...bukannya tahu duduk diam...dgn stranger pun dia x takut...bahaya sungguh...

dulu senang aje nak takutkan adik..sebut aje polis ..trus behave..now dia pulak boleh panggil polis mai tangkap kita...haritu aku marah dia sbb nakal sgt..dia boleh buat selambaland aje n jerit "olisssssss...mai angkap ibu..".....iksh...iskhhh...kadang2 tu aku tak tahan..cubit aje kiri kanan badan dia...tapi x 'lut' jugak...dia boleh pusing n cakap 'akittt la..apa ni ibu?"

kakak plak makin matang..pandai sayang adik...haritu ada anak saudara aku kacau adik..dia boleh menjerit2 marah dekat sepupu dia tu sbb menyakat adik...even aku pun pernah kena cubit dgn kakak sbb aku cubit adik dia...amboi laaa...haritu hubby marah kaw2 punya dekat adik..adik nakal,baling barang mainan n xmo kemas semula....even aku dlm bilik air tgh mandi pun boleh dgr hubby marahkan si adik....kakak duduk diam aje..muka sedih giller..nak lawan hubby dia x berani....mula2 aku x perasan jugak sbb kakak jadik diam...aku ingatkan kakak merajuk bcoz benda lain..masa aku dok pujuk2 si kakak..tiba2 aje mata dia berair bgtau hubby marahkan adik...adoi la...nak tergelak pun ada..tapi aku n hubby control aje la...

alhamdullilah..kakak dah pandai jaga n protect adik..cuma adik aje selalu buli kakak.... :-)

2 comments:

NunuCute said...

mmg adik skrg dah pandai....ahahah...aku pun realise tu...penat jugak gi jenjln dgn dia kat queensbay aritu...ahahahah....mmg tak takut org....

budak2 tu dah besar yati...dah bleh ade adik...ehehe...;)

yati abdul said...

huhuu..lambat lagi la kot nu utk bagi adik dekat depa...dulu plan awai tahun depan nak start mega project baby no 3..but now dah jadik camni..baby no 3 KIV dulu la nampak gayanya...

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers